HTML

Indafotó képek

Archívum, az összes cikk

Friss topikok

2011.02.15. 20:20 Magyarországom

Európa másolja az Orbán kormány politikáját

Úgy tűnik, Magyarország egy kísérleti telep az új gazdasági mechanizmusok, új politikai irányvonalak kipróbálására.

A fejlett gazdaságok, kivárják egy-egy magyar döntés hatásait, tesztelik az ellenérdekelt felek reakcióit és ha nem volt túl nagy az ellenállás csöndben ők is hasznosítják a nálunk szerzett tapasztalatokat és akár azonos névvel, esetleg kis változtatással vezetik be a politikába az új gondolatokat.

Az Orbán kormány mintájára Angela Merkel német szövetségi kancellár a kormányzati programot jobban figyelembe vevő bizalmasát és tanácsadóját teszi meg a Bundesbank elnökének. Jens Weidmannra azután esett a választás, hogy a jelenlegi elnök bejelentette április végi lemondását. [spiegel.de]

Érdekes módon ezzel még az ellenzéki politikusok is egyetértenek. A jelenlegi jegybankelnök, azzal indokolta a távozását, hogy az Európai Központi Bankkal (EKB) folytatott vitájában nem kapott kellő politikai támogatást.
 
 
A Magyarországon 2010-ben bevezetett bankadót vezették be néhány hónapja Angliában, ahol idén már 2.5Md Font (kb. 800MdFt) bevételt remélnek ettől. AZ adó célja, hogy "megtéríttesse" velük a gazdaságnak általuk okozott kárt. Eredetileg fokozatosan kívánták bevezetni a bankokra kirótt illetékek, de a brit kormány szerint a bankrendszer állapota jobb, mint gondolták. [dehir.hu]
 
 
Az Európai Unió tagállamainak vezetői csütörtökön megállapodtak az EU2020 néven ismert, átfogó gazdasági programról. A program az EU 2011 és 2020 közötti gazdasági tervét foglalja magába, ennek része egy európai bankadó is.
 
 
Ausztriában már 2007-ben elindultak abba az irányba, hogy a gyermekek is kaphassanak választójogot. Első lépésként a 16 évesek szavazhattak 2008-ban.  
 
Úgy tűnik, hogy Magyarországot másolják az európai fejlett országok, pedig nem így van. Egyszerűen csak most jött el az ideje, hogy megváltozzanak a játékszabályok.
 
(Egyébként Kubában már 1976 óta 16 év a választási korhatár. Sokat változott a világ azóta, hogy 1971-ben már a nők is szavazhattak Svájcban.)
 
 
 
 

Szólj hozzá!


2010.03.18. 20:13 Magyarországom

Törölték a MotoGP-t, az MFB kiszállt, életveszélyes fenyegetések, Páty tűntet a Spanyol Nagykövetség előtt

 

  Az elmúlt héten sok minden történt…. 

Először is biztosan nem lesz már idén MotoGP verseny Sávolyon. Ezt egyrészt már 2 hete megírta a zipp.hu, hírportál bár sokan csak hitetlenkedtek akkor.

Azóta a Tocsik ügyben pont nyolc évvel ezelőtt elhíresült Suchmann Tamás volt privatizációért felelős tárca nélküli miniszter (jelenleg csak a Balatonring projekt szekerét tologató kormánybiztos) kihátrált a projekt mögül. Először lemondott, majd mégsem, szerintünk továbbra is a Grupo Milton mutyiszekerét tolja.

Másnap az MFB is hivatalosan bejelentette hogy a MotoGP építésére nem adnak hitelt, amit nem hivatalos információink szerint egyik oka az volt, hogy a főkolompos Ben Coloman (elnézést: Kovács Bence János), a pornóiparban is elévülhetetlen nevet szerzett, magát a 10. leggazdagabb magyarnak kiadó volt vadőrről kiderült, hogy 1.5 év szabadságvesztésre ítélték a 90-es években. Gondot jelenthetett az is, hogy a Grupo Milton ügyvezetője Mervó József jelentős érdekeltségekkel rendelkezik az éjszakai életben és több máig tisztázatlan ügye volt (pl. kigyulladt a KÖZGÁZ gazdasági igazgatójának az autója, amikor a Mervó József érdekeltségébe tartozó cégnek nem hosszabbította meg a szerződését), de problémát okozhattak azok az ügyészségi nyomozások is, amelyek még jelenleg is folynak a pátyi ingatlanpanamák ügyében. De ne felejtsük el azt a töbsszáz levelet se, amit a pátyi MegaPláza (vagy hívjuk inkább „Golf”városnak) ügyében küldtek postán vagy e-mailen a környező lakosok minden elérhető hivatalnak…

Külön oldalt érdemelne, hogy az általunk a jelenlegi újságírás legnagyobb alakjának tartott Bodoky Tamás a „a Minőségi Újságírásért „ díjat kapott a sávolyi projektben elhíresült Kovács Bence János portréjának a megrajzolásáért. 
Külön fricska ez a MÚOSZ-nak és azon újságíróknak, akik hónapokig csak a Grupo Milton által finom ebédekkel fűszerezett sajtótájékoztatóira jártak el, és készpénznek írták le a Milton 2006 SL,  Sedesa és „társai” által kiadott közleményeket még a kártyavárként összeomló csalás utolsó percében is….Bodoky Tamás érdemei között említenénk, hogy ő volt az az újságíró, aki korábbi gyanús történeteket, pl. a Vízháborút Magyarországon (a vízművek titkolt privatizációját), vagy a 2006-os tűntetésekkel kapcsolatos rendőrségi brutalítást is felderítette, ez utóbbit könyv formájában is kiadta. De ő volt az is, aki először írta le 2006-ban, hogy az MSZP tíltott és etikailag el nem fogadható módszerekkel akarja a választásokat megnyerni. Ezért a MÚOSZ statáriális megrovásban részesítette… (eláshatja magát Eötvös Pál).

 A sávolyi és pátyi ügyekben szaporodnak a névtelen, életveszélyes fenyegetések. Megfenyegették az ügyben felszólaló Gulyás Dénest (Fideszes politikus), Tollner Józsefet (Páty Önkormányzat), hírtelen indoklás nélkül lemondott Danóczy Balázs, Telki polgármestere (és családjával külföldre utazott) de több újságírót is eltanácsoltak lassú tűzön sütést felajánlva vagy képletes burkolt fenyegetéssel (Bodoky Tamásnak a Szelíd motorosok összefoglalóját küldték meg, amiben a főhőst lelövik).

 A sávolyi bukta után pályázatotot írtak ki a helyzet képletes bemutatására. A beérkezett pályaművek itt tekinthetők meg, de itt is bemutatjuk a legjobban sikerült alkotásokat.

 A pátyi ingatlanmutyi a végkifejlethez közledik. Már biztos, hogy 10 önkormányzati képviselő ellen feljelentést tettek korrupció és hűtlen kezelés miatt. Az interneten egy meg nem nevezett szervezet már gyűjti a pénzt új börtön építésére, ahol a korrupción kapott önkormányzati és parlamenti képviselőket el lehetne szállásolni.

 Közben szaporodnak a részünkre is megküldött, a spanyolországi ingatlanmutyit bemutató e-mailek és levelek is. A pátyi civilek és a Zsámbéki medencében élő polgárok ezért elhatározták, hogy kedden (március 23-án, 17.00 órakor) tűntetést szerveznek a Spanyol Nagykövetség elé.

Végül itt a teljes meghívó:

FELHÍVÁS DEMONSTRÁCIÓRA

 A 2000-es években Spanyolországban az ingatlanfejlesztés szónak szinte szinonimájává vált a korrupció és a pénzmosás. Spanyolországban mindent megtesznek, hogy ebből az ördögi körből kilépjenek; az érintett spanyol befektetők pedig keletre menekülnek, és megjelentek hazánkban is: Sávolyon, Pécsen, Pátyon….

 Elértük, hogy a befektetők sávolyi ígéreteivel kapcsolatosan ne dőljön be a magyar állam.

A spanyol befektetők Pátyon megvalósítani kívánt, törvénytelen és környezetromboló elképzeléseiből sem kérünk.

Akadályozzuk meg a budapesti agglomeráció zöldfelületeinek eltűnését, a termőföldek átminősítéséből származó megaprofit bezsebelését, a pátyi mutyit.

 A döntés a te kezedben is van!

 Gyere 2010. március 23-án, kedden du. 5 órakor Spanyolország Nagykövetsége elé (Budapest, VI. kerület, Eötvös u. 11/B, az Andrássy út sarkánál, közel az Oktogonhoz)

 

1 komment · 1 trackback


2010.03.08. 10:35 Magyarországom

Az MFB Zrt. kihátrálna a MotoGP pálya mögül, ha tehetné

Pénteken a Sávoly Motorcentum Kft. pátyi irodájából (Mervó József aláírásával) nyilvánosságra hozták a többször idézett KPMG tanulmányt a sávolyi MotoGP pályáról. (itt letölthető>>>)

A KMPG tanulmányból kiderül, hogy az csak egy szakvélemény, amely semmilyen döntés meghozatalára nem alkalmas, mivel nem megvalósíthatósági tanulmány, annak adatait senki nem ellenőrizte, és óriási tévedéseket és hamis információkat is tartalmaz.

A Grupo Milton weboldalairól összeollózott információk között haladva, azonban még így is látható, hogy ahogyan azt a Zipp.hu is írja, idén nem lesz MotoGP futam Sávolyon, mert fizikai képtelenség a szükséges kiszolgálóépületek felépítése.
A pénzügyi szakvélemény szerint (a leírás szerint a Grupo Miltontól kapott információ szerint) 11 hónap szükséges az építmények felépítéséhez. Ebből már az is következik, hogy mindegyik fél tudja már múlt nyár óta, hogy idén nem lesz futam.

A Bodoky Tamás blogjaiban a MotoGp-vel kapcsolatos kommentek száma már 2.000 felett van, így kétségtelenül ki lehet jelenteni, hogy ez a legsikeresebb téma az elmúlt 1/2 évben.

Előzmény:

Több leleplező, Kovács Bence János és Mervó József rovott múltját feltáró index.hu címlapsztori után a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) kisfilmben kampányol az aktív politizálás mellett, és K-Monitor Közhasznú Egyesülettel és a Transparency International Magyarországgal közösen Bajnai Gordonhoz fordultak a sávolyi beruházás kormánydöntését előkészítő összes tanulmány (PM belsős feljegyzések, megvalósíthatósági tanulmány, stb.) nyilvánosságra hozatala melllet. Ezt követően kb. 1 hetes tétovázás után hozták nyílvánosságra a KPMG szakvéleményt, amely virágnyelven leminősíti megbízója terveit.

A sávolyi polgármester, Bobek Gábor időközben kampányba kezdett, hogy a pálya 35MdFt-os támogatását a beruházó megkaphassa. 

Független szakértők szerint a KPMG tanulmányban található számok alapján is kimondható, hogy a pálya az összes kiszolgáló épülettel és az útcsaklakozásokkal együtt kb. 10 MdFt-ból megvalósítható. Ezen összegbe a szennyvíztisztító építése is belefér, bár az a teljes 600 Ha-os logisztikai cenrtum, szabadidő park, wellnes fürdő, kaszinó, irodaépületek és 800 lakóépület ellátását is biztosítja - természetesen állami támogatásból.

Jelentős ellentmondás van az építeni kívánt parkolókapacitás, amely 10.000 látogatóra van méretezve a tervek szerint és a szakvéleményben tálalt látogatószám (100-250.000) között.

A helyzetet árnyalja, hogy az elmúlt 5 évben tőlünk nyugatabbra a gyorsasági pályák 1/4-ét bezárták, és az új építésü pályák a botrányhíradások középpontjában találhatták magukat. A példaként emlegetett Nürnburgring 75 MdFt-nyi állami pénzt emésztett fel, további 10 MdFt-ot kénytelenek állagmegóvásra költeni, miközben a pálya továbbra is zárva tart. A téma azért is érdekes, mert ott is "csak" 20MdFt-nyi állami támogatásról volt szó a beruházás elején, és menet közben derült ki, hogy a spanyol helyett ott dubaji (távolról jött idegen) nem rendelkezik egy fillérrel sem, csak adóssággal.

Figyeljünk, hogy észrevegyük, mi a kampány és mi a valóság:


(vagy itt >>>)

1 komment


2010.02.23. 17:20 Magyarországom

MotoGP friss hírek - Már csak néhány hét a próbaüzemig

 Készítettünk friss fotókat. Úgy tűnik, hogy tényleg elkészül 2010-re 2015-re a pálya.

Már csak a havat kell ellapátolni, és reményeink szerint a tavasz első napsugarai felszárítják az aszfaltot. Már csak 45 nap hónap van hátra a pálya hivatalos átadásáig.

A Grupo Milton 2006 SL, a Andosins Capital, a VIV Holding AG többmilliárdos vagyonnal rendelkező cégek, amely biztosítják a fellendülést a balatoni régióban és Adonyban.

Írni kellene egy levelet a Suchmann Tamásnak, hogy valahogy oldják meg, hogy az MFB Bank Zrt. felé ne kelljen igazolnunk az önerő meglétét. Nincs pénz, és már szorongatnak a kivitelezők.


a fotók nagyításáért kattins ide >>>

Sikerült (talán) rátalálnunk a spanyol magyar állampolgárságú, spanyol tartózkodási engedéllyel rendelkező Kovács Bence János, cégismeretője szerint 78 87 céget birtokló GrupoMilton2006SL székhelyére, a Valenciai Ruzafa utcában. Nem vagyunk biztosak benne, de ha minden igaz, a kilencediken lakik ebben a házban az 54 MdFt-ot birtokló cégcsoportja. A szomszédok nem tudták, hogy ilyen gazdag, mert "csendben és szerényen, kicsit gyűrött ruhákban szokott errefelé járni az aranyos kis magyar gyerek", csodálkoztak is, hogy már milliomos milliárdos.

Calle de Ruzafa 6, Valencia/Spanyolország fotók >>>

 

2 komment

Címkék: sávoly korrupció mutyi motogp taszár sedesa


2010.02.09. 01:44 Magyarországom

Rendben halad a MotoGP pálya építése Sávolyon

 Ahogyan azt mindenki tudja, a Sávoly MotoGP pálya építése gőzerővel folyik, mivel idén szeptemberben 19-én lesz az első MotoGP futam, és előtte 3 hónap próbaidő szükséges az összes használatbavételi engedéllyel kapcsolatos hivatalos irat megszerzését követően. A beruházó már ki is tűzte a műszaki átadás napját, amelyre hivatalos megnyitó ünnepséget is szerveznek.

A pályát 2010.03.19-én a projektet támogató új politikai tömörülés, a munkásosztályt képviselő Mi Titkunk Választási Szövetség (latinosan: Cosa Nostra) vezetői, Újhelyi István Balatonring projektkoordinátor, dr. Suchmann Tamás kormánybiztos és önkormányzati tanácsadója, dr. Tocsik Márta nyitja meg.

 

Természetesen mindenki hisz az építtetőnek, hiszen a Grupo Milton eddig csak a megígért határidőket nem tartotta be (és nem sikerült az önerőt sem előteremteni, illetve a beharangozott 750 HA terület helyett csak 130 HA területet tudott felvásárolni), de a legtöbb nyilatkozatából, úgy tűnik, hogy semmi nem állhatja útját az idén megrendezésre kerülő MotoGP (>>>) lebonyolításának. A helyszínen készült fotók alapján meggyőződhetünk arrók, hogy a föld tényleg ott van és mindössze már csak a pálya, a bukótér, a kiszolgálóutak és -épületek hiányoznak.

A beruházó szerint a megnyitóra a pálya irányát jelző tábla mindenképpen elkészül.

Bobek József Sávoly polgármestere elmondta: már végig lehet menni a 4232 méteres lekövezett pályán. Üzembe helyezés előtt áll a teljes szennyvízrendszer is.

Most éppen fagyszünet van: az időjárás függvénye, hogy mikor tudnak újra felvonulni a gépek a további területrendezéshez, s mikor indulhat a csapadékvíz elvezetése is.

Tudomásunk szerint a nyáron már próbafutamokat is tartottak, igaz akkor még csak a RÁBA Típusi gépjárművekkel.

 A Dorna a biztonság kedvéért a spanyol Motorland de Aragon Circuit jelölte ki helyettesítő pályának, arra az esetre, ha a Balatonring nem készülne el időre.

Mivel a természetvédelmi terület határán lévő pályán lévő védett vakondok életét a kemény fagyban nem akarják veszélyeztetni, ezért jóságosan hóval borították be a pályát és a teljes építési területet, és előrelátóan (és a zöld szempontokat szem előtt tartva) már december óta csak apró változtatásokat  végeznek a nyomvonalon. Így energia- és költségtakarékosan nem végeznek érdemi munkát. A jó szponzori szerződések miatt Sávolyban az átlagos 25 cm hó helyett 40 cm esett, aminek következtében tavasszal a területet nem szükséges füvesíteni sem. A pályát és az épületeket előszerelt állapotban fogják a területre szállítani, így a márciusban esedékes műszaki átadás biztosan nem fog időben elcsúszni.

 

A finanszírozó MFB szakértőit is sikerült megnyugtatni, hogy csak amiatt nem fizettek eddig a földmunkát elvégző vállalkozóknak, hogy ha azok a szükségesnél nagyobb kárt okoznának a korábban Balaton Felvidéki Nemzeti Park és Nemzeti Ökológiai Hálózathoz tartozó területekben, akkor legyen miből kifizetni a helyreállítást. A fokozott természettudatos magatartás miatt is lassítják az építkezést, és mindenki megnyugtatására a környezetszennyező munkafolyamatokat Spanyolországban végzik. Emiatt sem zavarják munkagépek a helybéliek nyugalmát.

 

A népmesei motívumokban is gazdag épületek és a pályaszakaszok előgyártása a Valenciai Grupo Milton SL végzi. Erről információnk szerint hivatalos sajtóközleményt fog kiadni Csákvár község milliárdos támogatója, a földijeit egyre ritkábban megismerő vadőr, Kovács Bence János, a HUNARO Bt. beltagja. Addig is a Csákvár-sashegyi vadászházban a papírmakett megtekinthető.

 

Reméljük mi közöljük le először azt a friss sajtónyilatkozatot is, amely szerint a közel 2 MdFt értékű, pátyi IPP Kft. önkormányzati tulajdonhányadát igyekszik a társaság egy 2009.09.01-i APEH végrehajtásra hivatkozva jelentős árengedménnyel megszerezni. Ezt az ottani önkormányzat is támogatja, hiszen így jóval egyszerűbbé válik az önkormányzati könyvelés és nem fog több vitát gerjeszteni a céggel kapcsolatosan, soha meg nem tartott elszámolás.

Kovács Bence János a magyarországi befektetéseivel kapcsolatban is jelezni kívánta, hogy Gürtel Közhasznú Társaság néven is támogatni kívánja azon országosan ismert politikusokat, akikre több helyi lakos szerint is hivatkozik. Ezúton is kéri azokat, akik a spanyolországi tanulmányúton nem tudtak részt venni, hogy a Várgesztes-i bérelt házában keressék fel, hogy a spanyol-gyulai étkezési szokásokról, esetleg egy ismeretterjesztő vadászaton részt vehessenek. A MAF Fia HUNARO Bt-n talán sikerül  elegendő pénzt pumpálni azon számlákra, amelyeket válság miatt munkanélkülivé vált és éhező politikusoknak tartanak fennt. A folyamatos torzsalkodások miatt újabb igényeket csak akkor tudnak befogadni, ha a korábbi szerződéses partner, a Ca Morra az Andosins Capital átutalja a 2008 szeptemberben esedékes támogatását, vagy a magyar állam a 35 főnyi munkahelyteremtésre folyósításra kerülő 20 Milliárd Forint 2010-re esedékes részletét folyósítja.

 

A Grupo Milton SL magyarországi képviselőjeként cáfolta azt a hírt, hogy a Sedesanak bármely kapcsolata is lenne a Fadesaval. Bár mindkettő spanyol cég, a Fadesa Magyarországon épített használhatatlan épületeket, míg a Sedesa Romániában mutatta be a precíz és pontos határidőcsúszást. De ugyanígy sokan – a korábbi nyilatkozatok és névhasonlóság miatt – összekeverik a két céget: a Fadesa ellen Budapesten, míg a Sedesa ellen Valenciában folyt ügyészségi vizsgálat. A Fadesa már felszámolásra került, míg a Sedesanak csak egyik lányválalata ellen folyik APEH végrehajtás.

Sokan amiatt is keverik a két céget, mert a Sedesa közösen a Fadesaval és az Astroc (időközben egyesült az AFIRMA-val) nevű céggel a Valenciában bevált spanyol modellt kívánták kormányzati szinten megvalósítani , az ún. Kamu Kormányzati Negyed pályázaton.

Sajnos ennek a projektnek a kidolgozását az ellenzék és a józan ész megakadályozta.

A kedvező 2006-os Astroc/Afirma nyereség, a pozitív hírekben fürdő spanyol ingatlanpiac és nem utolsó sorban a kedvező Kelet-Európai hírek miatt, az Astroc/Afirma árfolyama a 10-szeresére emelkedett 2006-ban., de sajnos ez a börze-lufi is kipukkadt 2007-2008 között, az Astroc/Afirma árfolyama a 4 ezrelékére esett vissza (67,78 €-ról 0,308 €-ra esett), aminek során több tízezren buktak többmilliárd eurót a spanyol tőzsdén.

 A Pátyi Politikusok Önérdekvédő Egyletének tanácskozásán elmondta, hogy tekintettel a helyi lakosság maradiságára, és kicsinyes kritikáira, nem hozza a Zsámbéki medencébe tervezett, természetbeillő Watch Towert, így egy újabb utópisztikus ötletet veszített el Páty.


A spanyol Lliriában 2006-ban meghiúsult golfvárosépítés és közfelháborodást okozó termszetkárosítást a Grupo Milton 2006 Kft-nek semmi köze, hiszen azt a Sedesa anyavállalata, a Sedesa Limitada hajtotta végre, és a bíróság amúgy is leállította az építkezést.

 

Példákat is felhozott, mekkora károkat okoz a magyar kishitűség: Bicskén, vadőri munkássága idején is gyakran látogatott Csákberényben is meghiúsultak az ingatlanspekulációk, és a helyi lakosok miatt csak néhány milliárd forinttal sikerült megkárosítaniuk a golfvárosokat építő, tapasztalt külföldi szakembereknek a mit sem sejtő vevőket és a települések lakóit. Az ottani kaszinót tervező Hungarian Golf Development Kft. vállalná, hogy kedvező fogadtatás esetén Pátyon is megvalósulhasson egy mértékadó épület, aminek az tervezésére esetleg a világhírű Jean Nouvelt kérnék fel. (fotó egy elkészült épületről). Ennek az építménymagassága / átlagos magassága - amennyiben kellően hosszú, egybefüggő házsort építenek mellé -, lehetséges, hogy nem haladja meg a 30 métert.

 

A Hungarian Golf Development Kft. elképzelései között szerepel egy kisebb kaszinó megteremtése is. Nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a golfpálya közönsége igényli e szolgáltatást. (>>>kapcsolódó anyag)

 
 Itt lehet jelentkezni a Csákberényi Golf Resortba >>>

 Már a műholdképeken is felismerhető a holdbéli táj, a félbemaradt építkezés >>>

  

Megállíthatatlan fejlődésnek indultak a spanyol golfpálya beruházások is, pusztán a beruházók környezettudatos építkezésmódja miatt pihentetik évek óta a földeket, és azért hagyják félbe a beruházók a félig kész épületeket, hogy a madarak és a helyi polgárok is hozzá tudjanak szokni a természetkárosítás látványához. Sajnos Amerikából a mérgező hangulatú, ezért csődbe ment golfpályákról kezd átterjedni a vírus Európára is. Az amerikai golfpályák mellé épületek tulajdonosai nem tudják a területet karban tartani, amit kénytelen így a helyi Önkormányzat működtetni.

A kérdésünkre, hogy miért pihentetik a beruházók a Budapest Gate Golfklub területeit is, nem kaptunk egyértelmű választ. Úgy tűnik, hogy az ottani kőgazdag beruházó is bedől, hiszen eddig csak a bemutató épület felépítéséig jutott el, a vevőknek szánt 398 épülettel még adós.

(megj.: Külön szeretnénk megköszönni a Budapest Gate Golfklub által szervezett eddigi finom sajtótájékoztatókat, a Moulin Rougeban és a Corinthia Royal Hotelban, bár kérni szeretnénk, hogy legközelebb ne ráksalátát szolgáljanak fel, mert az megfeküdte a szerkesztőnk gyomrát. Ha alkoholt is felszolgálnak, akkor kérjük a sajtóanyagot inkább azen@magyarorszagom.hu címre küldjék el! Külön írjanak pár  sort, hogy miért nem építkezünk 2007 szeptember 8 óta! Kérjük az igen tisztelt fejlesztőket, hogy a szokásos étkezetetés színvonalát ne csökkentsék a nehéz piaci helyzetre való hivatkozással, továbbá kérjük a Grupo Miltont, hogy legközelebb női táncosokkal is emeljék a sajtótájékoztató színvonalát)

Fotógaléria >>> a még meg nem valósult golfpályáról és 2 munkagépet minden irányból fotóztam, hogy úgy tűnjön, hogy 200 gép dolgozik. A piros ruhás a Jani a másik a Géza.

 A folyamatban lévő ügyészi vizsgálat, a Földhivatal által megsemmisített szabálytalanságokkal kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy vadőrként mindig is álma volt, hogy afrikában vadászhasson, tudomása szerint a Uganda nem írt alá kiadatási egyezményt a magyar kormánnyal.

 Ott kívánják uniós és magyar forrásból felépíteni a következő MotoGP pályát, sőt amennyiben a hálátlan civilek a magyarországi, még meg nem kezdett projektjeit továbbra is támadják, az elkészült pályaelemeket és épületeket inkább Ugandában telepítik. A szállítás repülőn, helikopteren és igéreteken könnyedén megoldható. A nemzetközi Logisztik Uganda Land felügyelő bizottságába minden (le)bukott politikust szeretettel vár.

 A korábbi támogatóira való tekintettel az Ugandai MotoGP-n csak baloldali kanyarok lesznek, továbbá a jelentős értékteremtő és természetvédelmi munkát elismerendő a ugandai diktátor engedélyezte a Szponzori Pártkatonák Demokratikus Pártjának a megalapítását. Ezzel is a demokráciát és a nemzetközi kereskedelmi kapcsolatokat kívánja támogatni.

 A riói Mercó  úr tájékoztatása szerint annyira jól halad a csapatépítés, hogy Budapesten már több politikus is inkább lemond tisztségéről, hogy a spanyol Grupo Milton Holding  helyi focicsapatában, a Hun Wald SC-ben játszhasson. A Hun előtag Magyarországra utal, a Wald pedig a természetvédelemre (németül erdőt jelent).

Bár nem kívánja összes kártyáját kiteríteni, elárulta, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytatnak több, a politikai pályájukat ott-Hagyó tanácsadóval, többek között a fiatalokat is támogató XI. kerületi Molnár Gyula polgármesterrel.

 A többszáz milliárdos projektpénzek szétosztására piár csapatot toboroznak, amelynek jelszava "Örömmel olvastam a minap, hogy végre szülőfalum is elindult a fejlődés útján….". A szomszédos települések lakóit is igyekeznek megnyerni. Jelenleg úgy tűnik, hogy a még meg nem indított projektről új reklámfilmet fognak forgatni, amelynek zenei aláfestésére egy hazai együttest kérnek fel, mivel annak dalszövege megegyezik a Grupo Milton fohászával:

 „Álmodtam egy világot magamnak,
Itt állok a kapui előtt,
Adj erőt, hogy be tudjak lépni,
Van hitem a magas falak előtt.”
(a dal már itt hallható>>>)

 A helyi lakosság kártalanítására az Amazonas vidékéről 5000 db 75 m-magas őserdei fákat telepítenek Páty és Telki határában.

Sikerült egy speciális golfpályát is kifejleszteniük, ami a Zsámbéki medencében szokatlan 5 szintes, belvárosias lakóépületek között is elférnek.

 A beszélgetés során bemutatta a télen-nyáron kedvező golfozási lehetőséget biztosító épületet, amely kívülről bálnára emlékeztet. A magasabb részében amerikából kikopott bankvezetők részére építenek otthonokat, de az is lehet, hogy a Hun Wald SC számára, a megnövekedett igény miatt golf-cellákká alakítják.

Ezen épület külön előnye, hogy a szokásos 60-100 HA terület helyett a pálya már 4-5 hektáron is elfér.

 

 A korábban bemutatott prospektusok is ezen épületen alapultak, de a lakosság kérésére a belső, környezetbarát légkondicionálóval és műnapfénnyel is bevilágított belsőről is mutatunk fotót:

  

Amennyiben egyszer Páty lakossága mégis beletőrödik abba, hogy Budapest eléri a falu határát, akkor igazi belvárosi milliőt idéző golfpályát is kifejlesztettek, amely figyelembe veszi a testület által elfogadni kívánt számokat és belvárosi beépítési sűrűséget is.

 

 A díszpolgári címmel is kitüntetett Laboda Gábor országgyűlési képviselő elismerően szólt arról, hogy Pátynak egyedül sikerült a jelenleg módosítás alatt álló Budapesti Agglomerációs Rendezési Tervben (BATrT) elérnie, hogy a többi tudatlan településsel ellentétben Pátyon Belvárosi Övezet valósuljon meg, ezzel hamarosan sikerül a Budapest Hegyvidék (XII. kerület) népsűrűségét túlszárnyalni. Páty azzal is kiemelkedik a többi település közül, hogy a településközpontnál, továbbá a lakott területnél többszörös méretű ipari parkot alakított ki az M1 mentén (lila terület), s vállalkozóbarát módon ezt teljesen ingyen tette a Grupo Miltonnak, sőt még kedvezményes közműcsatlakozási lehetőséget is biztosít. Páty pédamutató módon akkora belterületet alakított ki, mint a 3 szomszédos falu összesen.


 Ezen felül az utak területeit Páty ingyen átadta a baráti vállalkozóknak, sőt az ipari parkok közművesítéséhez kedvező áron kívánja a közműveket biztosítani.

Külön megköszönte, hogy a testület nem terjesztette ki a vígalmi negyed tilalmát sem az M1 menti, sem a Golfváros területére.
Sajnálatát fejezte ki, hogy a lakosság nem tartja megfelelőnek a környezettudatos, 15-30m-es építménymagasságot. Már 2 évszázada is épültek olyan városok, ahol a 2-3 emeletnyi magasság megszokott volt, egy fejlődő és öntudatos építész ezért minimum a 30 métert tartja szem előtt.

 
 

Laboda úr külön is kitért arra az álhírre, hogy a tulajdonában álló budaörsi Agip kutak miatt nem sikerült eddig az MSZP-s többségnek meghoznia a támogató döntést a Pátyi M1 lehajtóról.

 

Elmondta, hogy a rosszindulatú pletykát cáfolandó, újraválasztása esetén májusban biztosan már a lehajtó mellett fog szavazni, sőt amennyiben a pátyiak mégis hozzájárulnak a kaszinó megépítéséhez, úgy ahhoz a - szokásos módon - közpénzből megépítik a kaszinók épületeit.

Ha a lakosság is hozzá járul homogén és tájba simuló épületeket építhet Jean Nouvel.

Ellenkező esetben egy nagy lehetőségről mondanak le.

Az elmúlt napokban a pátyi beruházás kapcsán sikerült szóra bírnunk a high-tech építészet költőjét, Jean Nouvelt is. Elmondta, hogy jó kapcsolatot alakított ki a Sedesaval és a tartományi politikusokkal, amelyet sajnálatos módon az elmúlt évben a korrupciós vizsgálatok miatt pihentetni kell.


Arra a kérdésre, hogy a legfontosabb referenciáit felsoroló saját honlapján található épületek közül miért csak 4 épült meg, elmondta hogy a legfontosabb épületek, például a New Yorki-i Sohoban található, a történelmi városépületekhez illeszkedő új társasház , amelynek méltó másolata készülhetne el Pátyott.  (>>>videó).

A lista a meg nem valósult épületekről itt tölthető le. 30-as listából már 4 épület megvalósult. >>>

Itt is megfigyelhető, hogy az építménymagasságot és az építészeti előírásokat kellő rugalmassággal kezelve bármekkora, a környezetből kiemelkedő épület megépíthető. Csak a kispolgári, csökevényes gondolkodásuak hiszik azt, hogy egy épület akkor jó, ha nem lépi túl a többi épület magasságát. A helyi, maradi szabályok könnyen átléphetők, ha az épület egy részét kisebbre építjük, ekkor a fennmaradó épületrészt nyugadtan építhetjük polgárpukkasztó formában, a többi épületnek akár a kétszeresére. Azért is célszerű csupa üveg épületet építenünk, mert onnan bármelyik irányban, felülemelkedve láthatjuk a csodálatos természetet, és a Zsámbéki medence egyetlen épületegyütteseként mély nyomot hagyunk az őslakosok emlékezetében.

A majdnem elkészült Sávoly MotoGP pályáról készített fotók sajnos nem tudják teljesen élethűen visszaadni a fejlesztők több évtizedes tapasztalatát, és családi hagyományait, ezért a zavaró tényezőket retusáltuk. (2009.02.01)

 Jean Nouvel

hosszú idő óta azon fáradozik, hogy egyre jobban kitágítsa tudományágunk határait.

Teszi ezt azért, hogy néhány alapelvet, amely rendkívül fontos számára, elméleti síkon is meg tudjon fogalmazni. Munkássága, amely alapvetően a társadalomtudomány és a filozófia területén alkotott szavak és fogalmak eredeti jelentésének bölcs megértésére épül, végül is olyan magyarázatokat eredményezett, amelyek választ adhatnak azokra a kérdőjelekre, amelyek alkotásainak értelmezése közben felmerülnek. Nouvel munkássága napról-napra terjed, burjánzik. Minden munkája izgalmakkal telitett és külpontos feszültségtől duzzad.

Ha Nouvel munkásságát átfogóan kívánjuk szemlélni, először is az alapvonal és a távlatpontok definíciójára lesz szükségünk. Ezután perspektívát kell választanunk, de közben tudnunk kell, hogy ez a módszer is csak kevés munkáját teszi számunkra hozzáférhetővé.

[Megjegyzés azoknak, akik nem értik: 
A környezetbe nem illő, a panorámára rátelepedő épületeket tervez.
A pubertás vonzódásból eredő termékenységi / fallikus szimbólumokat formázó épületei örökre tönkreteszik a városképet.]
  

 

[saját megjegyzés:

Nagyon tetszenek az épületek, de azok sivatagba valók, ahol a kicsinyes, többszázéves építészet csökevényes maradványai nem zavarják az épületeire a rálátást.

Építészetének kifejezőereje a nagyvonalú vonalvezetésben és anyaghasználatban gyökeredzik.

Ehhez lehetőleg egy abszolút monarchia, például olajon meggazdagodott sejkség, vagy egy kellően korrupt, gazdaság szükséges, ahol a köz pénzével nem kell elszámolni, így nem okoz gondot, hogy épületei nem funkcionálisak, és az emberek csak az épület felesleges díszítőelemei, vagy hogy az épületeinek a költségvetése minden ésszerű határon túlmutat.]

 

 

 

 

 

1 komment

Címkék: sávoly korrupció motogp fadesa sedesa grupo milton mervó józsef kovacs bence jános jean nouveal rio cafe


2010.02.07. 19:11 Magyarországom

"Golf" La Valle Village

Pénz, Pláza, Politika
(a pénz gazdaggá tesz)

 A hétvégén jártam Franciaországban, ahol útközben is lestem az épületeket, ötleteket, amit itthon is meg lehetne valósítani.

 Találtam egy Pátyra hasonlító projektet. A La Valle Village és a Val d’ Europe Párizs központjától kb. 56 km-re van (a Disney Park része).  

 A két központot mellett még többezer lakásos társasház-komplexum és egy irodaház is található.

A bevásárlóközpont alaprajza, mintha teljesen a pátyi beruházásra hasonlítana: két párhuzamos műházsor egymás mellett, mint egy mesterséges utca, a Fő utca végén bevásárlóközponttal, a másik végén hotellal és vendéglátóipari egységekkel. Műfű a műházak előtt, barátságos, falusias környezet.

A házacskák furcsa kinézetűek voltak, némelyiknek volt tornyocskája, a kirakat új volt, de mégis régies.

Az egész műfaluban műleértékelés - semmi nem volt olcsóbb, mint a szomszédos bevásárlóközpontban, mégis -70%-os címke volt rajta.

Pátytól csak annyiban különbözött, hogy 1 metrómegállónyira található a Disney Park.

 

Csináltam néhány fotót, hogy lássátok a hasonlóságot. Útban a reptér felé beszélgettem a taxissal, aki elmesélte a központ történetét.

 

Korábban a Disney Park és a LaValle Village és Val d’ Europa területén üres szántóföld volt, összesen 3 tanyával. Azért esett a fejlesztő választása erre a területre, mert a terület több kilométerre esett a lakott területtől, itt senkit sem zavart, és akadálytalanul meg tudta valósítani elképzeléseit. A tervezést több éves előkészítés és lakossági egyeztetések előzték meg. A forgalom elvezetésére egy komplett körgyűrű épült a központ körül, autópálya csatlakozással. Az autósforgalom csökkentésére, egy megállóval meghosszabbították a helyközi vasút vonalát, így közvetlenül a bejáratig metró / vasút visz bennünket.

A tapasztalatuk az volt, hogy óriási mértékben megnőtt a forgalom, mivel naponta több tízezer ember megy át autóval, vasúton a területen.

El is gondolkodtam azon nálunk ebből mi hiányzott:

 

Nem volt Pátyon

előzetes hatástanulmány, sem

lakossági egyeztetés, sem

elvezető körgyűrű nem épül a fejlesztés körül,

de még pontos elképzelés sincs, hogy mi fog ide épülni.

 

Ezzel szemben

nem a puszta közepén épül, hanem ráépül 2 falura (Telkire és Pátyra), ezáltal

2 falu életét közvetlenül zavarná, és

tömegközlekedés és valós közlekedési csatlakozási pont nélkül járhatatlanná teszi a forgalomnövekedés az utakat.

 

Feltöltöttem néhány fotót, magyarázatokkal:   >>>

Találtam egy videót is az interneten:
http://www.youtube.com/watch?v=WD4ucgUBws0&feature=related

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: disney golf telki páty la valle village


2009.12.10. 01:51 Magyarországom

Importáljuk külföldről a mutyit


Sávoly 35 MdFt
Adony 11 MdFt
Taszár 6 MdFt
Páty (folyamatban)
(innen letölthető az összes melléklet >>>)

Mellékelem egy spanyol cégről szóló anyagot, amelynek fedezete mögött 11 MdFt-ot már kifolyósítottak, amelyből kb. 3MdFt elsikkasztásra került (Adony), 15 MdFt-os állami hitelt ad az állam + 10 évre évi 2MdFt-ot ad támogatásként, azaz összesen 35MdFt-ot (Sávoly), a termőföld értékén adnak el egy repteret (Taszár), és kaszinót vagy vígalmi negyedet kívánnak építeni állami támogatással (Páty). 

 

 A legszomorúbb, hogy emellett a pazarlás és korrupció mellett katasztrófális állapotban vannak a korházak, nem jut pénz a gyermekek sportolására, évek óta ígérnek segítséget a szegények uzsorahiteleire (szegények bankja) ….

 Persze, hivatalosan nem is erről szólnak a hírek, ezért részletesem leírom…

Ezeket több weboldalról tallóztam. A legszebb, hogy minden információt az internetről szedtem le, mégsem nyomoznak az ügyben (bocsánat: Adonyi Magtárházak esetében már nyomoznak, de nem találnak semmit).

 Néhány infó Sávolyról, Grupo Miltonról:

 A Grupo Milton (GM) eredetileg Sávolyon kezdett terjeszkedni. Állítólag 600 HA-t vásároltak fel, más információk szerint csak 345HA-t, de ennek átminősítését már elintézte Suchmann Tamás. Már ezzel legalább 20MdFt-tal többet ér a területük.

 A kormány 1179/2009.10.28 hat. szerint  összesen 35 MdFt támogatást adott. Csak 15 MdFt-os kormánygaranciáról szól a hír, de annak nem lesz fedezete (csak az eladhatatlan pálya), amihez még 10 éves működési kötelezettség is járul, azaz annak költésége a korm.hat. szerint további évi 2 MdFt, azaz 10 év alatt 20 MdFt lesz. Azaz ezt az összeget akkor is ki kell fizetni, ha nincs MotoGP futam....

A bal oldalról csak annyit, hogy a Grupo Milton a Szegedi kézilabdásokat csak 50MóFt-tal támogatta. A terület Újhelyi államtitkár úré.

Ő mindig megtalálható a Balatonring MotoGP rendezvényeken, hasonlóan Suchmann úrhoz. Már csak Tocsik Márta hiányzik, de állítólag ő is el szokott jönni napszemüvegben és parókában, csak annyira elhízott, hogy senki nem ismeri fel...

A Grupo Miltonról, Sedesaról, Balatonring MotoGP-ről

Azon üzleti terv szerint soha nem fog megvalósulni sem a Sávolyi MotoGP, sem más, annyira kezdő szinten lett megírva. Ezt mesélik az MFB-t meginterjúvoló újságírók. Persze az újságokban már óvatosabban fogalmaznak.
Nem akarnak a Közgáz (ma Corvinus Egyetem) Gazdasági Igazgatójának a sorsára jutni, aki egyszer összetűzésbe keveredett a GrupoMiltont vezető Mervó József úrral. Csak annyi volt a hibája a gazdasági igazgató úrnak, hogy nem hosszabbította meg a Mervó úr szerződését.

Aznap este hirtelen lecsökkent a benzin lobbanáspontja, és az autója magától leégett.
A Hallgatói Önkormányzat egyik tagja ezt meg merte említeni, ő leesett a lépcsőröl.

A Mervó úr már évek óta üzemelteti a  Rió nevű területeket. Nem túl jó ajánlólevél egy üzletembernek, hogy az éjszakai életben tevékenykedik és emellett a közelében  porig égnek az autók!

Eddig csak jogi okokból nem jelent meg cikk a Sedesaról, mert csak tanura hivatkozva jelentethetnek meg cikket, a El Mondo vagy más lapokra hivatkozva nem. 

Sedesa és további 4 építőipari cég ellen Spanyolországban - Valenciában ügyészségi vizsgálat folyik 2009.02 óta, a "Gürtel" elnevezésű megvesztegetési botrány miatt. A spanyol lapok szerint kb. 1 Mió€ megvesztegetési pénz vándorolt ottani politikusokhoz, hogy azok a Sedesa és más építőipari vállalatok részére 930Mió€ = 249 MdFt megrendeléshez juttassák azokat. Emiatt 20.000 ember tűntetett Valenciában 2009. november 1-én. 

Hát igen pikáns téma. Ennél már csak az az érdekesebb, hogy Várgesztesen a Kovács Bence Jánossal közösen vadászgattak ezek a hírhedt politikusok, akik azóta már a hüvösön csücsülnek Spanyolhonban. 

Úgy tűnik, hogy fájdalmas lenne, hogyha a választások előtt a baloldalnak fájdalmas ilyen botrányba keveredni, mert azok már így is azt gonolják, hogy  benne vannak mindenféle mutyiban, talán ezért nem robbantották ki a botrányt. 

Ha a választás előtt nem lesz leállítva az ügy, akkor viszont ki kell pengetni 35 MdFt-ot a Sávolyi MotoGP pályára, ami elég nagy pénz. Ebből lehetne 2 Dunahidat építeni vagy 15 szállodát a Balaton partjára, csatornázhatnénk 40 balatonparti települést.

 Nem tudom, jelenleg mennyit költenek a Balatonra, de szerintem ennek a felét sem. Pedig a Balatonra évi 2,1Mió turista jön (4,05 vendégéjszakára). Idén programokra a kormány 179 MióFt (nem tudom, csak olvastam az interneten)-ot osztott szét, azaz csak 84Ft-ot vendégenként.

Nem tudom, mivel lehetne a felelőtlenséget indokolni, de 35 MdFt egy luxusberuházásra óriási pénz. Mivel max. 40.000 ember jár el egy ilyen rendezvényre, a létesitmény más rendezvényeivel együtt sem fog 200.000 embernél többett évente megmozgatni, azaz fejenként kb. 20.000 Ft-ba kerül 1 vendég magyarországra csábítása. Azonkívül a motorosok nem a legjobb vendégek: nem maradnak sokáig, nem költenek. És Magyarországnak nincsenek sem jó útjai, sem érdekes szerpentinjei, kanyarjai mint az olasz-svájci-osztrák alpoknak.

Emellett évrők-évre, 1994-óta kb. 50%-kal csökkent a technikai sportok látogatottsága.
Emiatt Ny-Európában 5 hasonló pályát már bezártak, mert még a működtetésre sem elég a pénz.


A fentiek miatt érdemesebb lenne még most a kritizálók oldalára állni és megakadályozni a folyamatot.


Pátyról:
Pátyon egy MSZP-s polgármester és bizonytalan többségű testület működik. Az Önkormányzat határozatot hozott kb. 2 éve, hogy csak Mervó úr cége (az IPP Kft.) foglalkozhat a területen a külterületi földek belterületbe-vonásával, ipari park kialakításával. A területet kb. 20-38MióFt/HA értéken vásárolták, majd átminősítették ipari parkká. Most kb. az 5-10x -t éri, de ebből gyakorlatilag alig kapott 

 

 Az információk

 Pátyról röviden annyit, hogy az Evern Invest Kft. (korábban Mervó úr és Kovács Bence János cége)  tulajdonában van kb. 120 HA terület, amelyet a Mervó-Kovács Bence János páros 16,6MióEuróért vett meg, és ezután a céget 24Mióeuróért adta azonnal tovább, azaz kb. 1.9MdFt-ot nyertek rajta. Adót nem fizettek (hiszen Cipruson realizálódott a nyereség).
 Az Evern Invest tulajdonosa a 
Milton 2006 Sociedad Limitada (Spanyolország) 90%2007.02.07 óta és Evern Invest Ltd. (Ciprus) 10% 2007.02. 07 óta. A Milton 2006 tulajdonosa cégkivonat szerint Kovács Bence János, és Mészáros Alexandra. (KBJ-MA 2003-ban települtek Spanyolországba). A rendelkezésemre álló okiratok szerint KBJ magyar állampolgár, spanyol tartózkodási engedéllyel.
Persze meg lehet nézni az RTL-es reklámfilmet is, ami szerint Kovács Bence János a csodatevő.

A valóság az, hogy 2003-ban több adósság miatt menekült a Móri (vagy Zámolyi) uzsorásmaffia elől. Barátai adtak neki kölcsön.
Ki volt ő addig: hát vadőr, Csákváron...


Hogyan áll össze a Sávoly-Adony Magtárházak-Taszár-Páty mutyi?

 A legtöbb cégben feltűnik a Grupo Milton/Sedesa

A Grupo Miltont az esetek többségében Mervó József (an: Polgár Anna Mária) képviseli. A Grupo Milton spanyol tulajdonosa a Milton 2006 Sociedad Limitata tulajdonosát Kovács Bence János képviseli. A Sedesa / Sávoly Termálcentrum Kft. egyik "anyacége" a Share Capital SL, amelynek alaptőkéje 30 MióEuró=8,1MdFt, veszteséges (2MióEuro=540MióFt volt 2008-ban a vesztesége!, azaz ez ki lett fizetve ügyvédi, egyéb munkákra...forrás: Bancaja Anual report 08_eng- 247-250oldal), tudomásunk szerint szintén 33%-ban a Sedesa tulajdona 33% Bancaja Habitat Bank, 33%-ban a Ballester cégcsoport tulajdona. 

A projektekben mindenhol ezen cégek révén alapították meg a kisebb cégeket. Tudomásunk szerint törzstőke emelés nem történt (a Bancaja Habitat Bank beszámolója szerint).

VIV Holding: a VIV Holdingtól vette a Milton 2006 SL az Iváncsai Ipari parkot. A VIV Holding tulajdonosát a VIV Holding AG / CH-8942 Oberrieden Burgstrasse 28. Fritz Ruch jegyzi, Magyarországon minden esetben Kiesler Tibor / Tibor Kiesler - DE-80796 München Clemens Strasse 113. an: Gregorits Teréz képviseli. 


Mervó József és Gubcsi lajos Levente (an: dr. Jakab Mária Anna) 1995-97 között BALEDRIUM Befektetési Szövetkezetben tulajdonosok voltak (ők is alapították), 1995-2003 végelszámolásig közös tulajdonosok voltak a Protaxum Kft-ben.

Gubcsi Lajos számos VIV Holdingos cégben tulajdonos vagy ügyvezető (VIV Real Estate Kft., VIV FAKTOR Zrt., VIV Docu Kft., VIV SERVER I. Kft. (01-09-923275 és 13-09-125629).

Milton-VIV kapcsolat még az EMHAT Kft.-ben képviselő és a Z-Logistik Kft-ben a VIV Holdinggal együtt tulajdonos Fritz József.

A VIV Holding - Think Invest Kft. kapcsolat meg volt Adonyban is, tőle vette a VIV a területet. Mivel nagy valószínűség szerint a VIV szerepe a tényleges tulajdonosok elrejtése, ezért valószínűsíthető, hogy a tényleges tulajdonos Kiesler Tibor lehet (vagy egy általa képviselt személy)

A csődbe ment és MFB hitelt vissza nem fizető Magtárház Raktár Kft. fő tulajdonosa a svájci VIV Holding AG, az Agriport Befektetési Holding Kft-n keresztül.


A Taszárt megvásárló Ugarde Kft.  fő tulajdonosa a VIV Holding. (Mégegyszer: a VIV cégek fő tulajdonosa szinte mindig a VIV Holding AG / Sváj-Oberrieden, Fritz Ruch). Ez valakit valószínűleg takar, elvileg a Kiesler Tibor urat, aki magyar kötődésű. Gergorits Teréz nevű anyja Pécsett lakik.


A Mervó úrról hónapokig lehetne írni. Elsősorban a botrányai miatt (Közgáz Egyetem, ZöldPardon, Rió, stb.). Mindenki megtalálhatja, ha rákeres a google-n, de írjuk oda a ragadványneveket is: Mervó, Mervók (index.huszerint), Mercó.

 A legszebb találat, amit az interneten találtam, az a szociálisan nagyon érzékeny kormányunk határozata arról, hogy 35MdFt-ot (mai Ft árfolyamon, mert annak az értéke évente 4%-ban nő) folyósít a kedves Mervó Úrnak.  
itt letölthető .pdf-ben >>>

 

Végezetül néhány cikk a sajtóból. Azért csak néhány, mert csak független lapot kívántam idézni.

FIGYELŐ CIKKEK

(úgy látom ők is gyűjtik az anyagot a Grupo Miltonról)

 


Lobbizás a sávolyi hitelért

ZSÚFOLT VIP-PÁHOLY. A Balatonring kormányzati megítélése messze nem egységes. Gyenesei István, a Gyurcsány-kormány sportért is felelős önkormányzati minisztere többször is élesen bírálta a projektet, számon kérve a sorozatos csúszásokat. Nem így Suchmann Tamás (megj: a verebek azt csiripelik, hogy 100 MióFt üti S.T. kezét, ha megkapja a GM az állíami támogatást, amelyból 10MióFt "előleg" S.T-nek már ki is lett fizetve), a Balatoni Fejlesztési Tanács elnöke, egykori privatizációs miniszter. Ő teljes mellszélességgel vállalta az ügyben a lobbista szerepét, és óriási erőfeszítéseket tesz azért, hogy megépülhessen a sávolyi pálya. Ennek ellenére kérdéses, sikerül-e még ebben a politikai ciklusban döntésre jutni a finanszírozásról. Ám amennyiben a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) biztosítaná is a várt hitelt, az építkezés mindenképpen átcsúszik a választások utánra. Különösen, hogy a többször beígért hitelszerződés csak nem akar megszületni (Behúzott kézifékkel – Figyelő, 2009/23. szám).(megj.: a szerződést lehet, hogy a héten aláírják, azóta kormányhatározat és gazd. min. utasítás is született belőle, lásd melléklet)

Eredetileg ez év szeptemberére kellett volna felépülnie a pályának, ám az MFB-hez nem eléggé alapos – magyarán finanszírozhatatlan – üzleti terv érkezett az év elején, hiszen piaci alapon a versenypálya önállóan nem lesz életképes. Ezért az üzleti tervet tavasszal az ügyletben ugyancsak érdekelt spanyol Sedesa és a Grupo Milton átírta, s nem csupán a pályát, de a korábban is napirenden lévő komplex vidékfejlesztési programot (termálfürdő, hotelek, golfcentrum, logisztikai központ) is belevette a projektbe. Ennek teljes beruházási értéke így 200 millió euróra nőtt. Csakhogy a recessziós környezetben a kereskedelmi bankok itthon leállították a beruházások négyötödének finanszírozását, különösen a kockázatosabb, zöldmezős projektekét. A Sedesa otthoni helyzete sem rózsás, bár jobban áll, mint több ingatlanos szektortársa, ezért is merte vállalni, hogy a pályaépítéshez szükséges 50 százalékos önerőt biztosítja. A jelenlegi hiteltárgyalások azonban nem a teljes projekt 200 milliós összegének feléről, hanem csak a 80–85 millió euróba kerülő pálya építéséhez szükséges, piaci alapú MFB-hitelről szólnak. Ennek összege így várhatóan 40–45 millió euró, azaz 11–12 milliárd forint lehet. (megj.: a pálya tényleges építési költsége az MFB-s források szerint csak kb. 12 MdFt. lehet. A hitelkérelemben azonban 15MdFt építési költség szerepel. Azaz az állam a teljes építési költséget megfinanszírozza, a GM pedig további 3 MdFt hitelt kap, külön érdekesség, hogy az állam a hitelen kívül az üzemeltetésbe is beszáll, támogatással. Azaz a MotoGP jogait üzemeltető társaság - amely mellesleg a Balatonring Zrt-ben is tuljadonos, és a Sedesa üzleti partnere és a spanyol tulajdonosok jó barátja, további 20 évre biztos bevételhez jut.)

FÖLDMUNKÁSOK. Az MFB-től kapott információink szerint ugyanakkor a hitelszerződés jóváhagyása még korántsem lefutott ügy. Az üzleti terv átvilágítását a napokban fejezte be a pénzintézet által erre felkért KPMG. A tanácsadó cég, feltételekkel ugyan, de végül is finanszírozhatónak ítéli a beruházást. „A bank most, a KPMG értékelését követően kérdések tucatjait intézi majd a beruházókhoz, s ha ezekre kedvező válaszok érkeznek, továbbá felmutatják a saját erőt, illetve az állami tulajdonos egyértelmű politikai döntése is megszületik, akkor legkorábban az év vége felé lehet megállapodni, valamint pénzt utalni a projektre” – mondta egy a neve elhallgatását kérő fejlesztési banki forrásunk.

Azon túl, hogy a választásokhoz közeledve a politikai akaratot sem lehet bizonyosra venni, a pénz esetleges év végi megérkezése esetén sem lesz sima futam az építkezés. Úgy tudjuk, a beruházók a napokban Spanyolországban tárgyalnak, hogy megoldást találjanak a felmerülő problémákra. Jelenleg ugyanis 15–20 munkagép már végzi a földmunkákat Sávolyon. Az idő szorítása miatt a Grupo Milton júniusban úgy döntött: hitel nélkül, önerőből elkezdi a tereprendezést, és a 4,2 kilométer hosszú pálya nyomvonalának kiépítését. Csakhogy a pár tízmillió forintos földmunkák után végre a nagy pénzekbe kerülő, konkrét építési, betonozási fázist is meg kellene kezdeni, hiszen a másodszor módosított, 2010. szeptemberi Moto GP-versenyidőpontot nem lenne ildomos újra kitolni, mondjuk 2011 őszére. Télen viszont akkor is csak vontatottan lehet majd haladni a munkákkal, ha végre megoldódik a finanszírozás.

 

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Erős János (MFB) válasza Sávolyról
 A sávolyi motoros gyorsasági pálya, a Balatonring finanszírozása hogy áll? Megköthető még az idén a hitelszerződés?

– Eredetileg egy 200 millió euró körüli, hatalmas projektről volt szó, logisztikai központtal, szállodával, termálfürdővel. Ez túl nagy „falatnak” bizonyult, különösen válság idején. Azóta letisztáztunk egy kisebb méretű, 80 millió eurós projektet, amelynek a felét finanszírozná MFB-hitel. Ez az összeg csak a motorverseny pályát tartalmazza, javuló feltételekkel, például nem öt, hanem tíz évre kaphatja meg a pálya a futam rendezési jogát. Ezzel sokkal rentábilisabbá vált az eredeti üzleti tervhez képest. Úgy gondolom, hogy a bank még az év vége előtt dönthet erről.


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
(ENNEK AZ ELEJE ÉRDEKES)

Csúsznak a gigaprojektek
A tervbe vett ingatlanfejlesztési óriásprojektek többsége a következő két évben nem indul el, s a már megkezdettek is csúszhatnak - írja a Figyelő legújabb száma.
Halaska Gábor, Lukácsházi Gergely - 2009. április 12. 18:15
Nagy fába vágta a fejszéjét a Sedesa és a Grupo Milton: 95 millió eurós beruházással építtetnék meg a sávolyi Balatonring névre keresztelt motorverseny pályát. Bár a magyar futam eredetileg szeptemberi időponttal szerepelt a 2009-es versenynaptárban, a befejezés finanszírozás híján már az év elején esélytelennek látszott. A projekt csúszását márciusban hivatalosan is bejelentették, mégis, az illetékesek minapi tájékoztatójukon feltűnően kerülték a pálya építése és Talmácsi szponzorainak megtalálása körüli nehézségek témáját. Hasonlóan ahhoz, ahogyan a tervezési szakaszban lévő, több tucat óriásberuházó kerüli most a nyilvánosságot, illetve a háttérben húzódó pénzügyi problémák kiteregetését.

Kipukkadnak a lufik

Az előkészítési és finanszírozási problémákkal terhelt sávolyi Balatonringnek jóval több esélye van most a gyors megvalósulásra, mint számos, az elmúlt két-három évben bejelentetett, és előkészítési szakaszban lévő, magánfinanszírozású óriásprojektnek. Ezek jó részénél ugyanis több-kevesebb „lufifújás” érzékelhető évek óta.

Magyarán, egy jobb helyen lévő nagy földterület megvásárlása után a tulajdonos-befektető „média-támadásba” lendül. Látványtervek készülnek, konkrét beruházási összegek, időpontok hangzanak el, majd a tulajdonosok belefognak az engedélyeztetésbe, aztán közműépítési, tereprendezési munkákat indítanak – mindezt a projektmenedzsment hangzatos címszavával. Pár tízmillió forintból így az eredeti sokszorosára lehet növelni a megszerzett földterület értékét.

Vége az aranykornak

Ezzel a spekulatív modellel addig nem is volt baj, amíg tőkeerős külföldi partnereket „minden bokorban” lehetett találni, illetve a bankok akár a beruházás 90 százalékát is hajlandóak voltak finanszírozni. Az aranykornak azonban vége. „Legalább két évig az óriásprojektek többsége nem fog elkezdődni, hiszen nem csak a finanszírozás tűnt el, illetve drágult és nehezült meg rettenetesen, hanem a kereslet is roppant bizonytalanná vált. Így van ez mind a logisztika, mind a bevásárlóközpontok, mind pedig az irodák vagy a lakások terén” – fest pesszimista képet Illy Péter, az AL Holding egykori vezetője, aki ma szakértőként ingatlanprojektek menedzselésével foglalkozik.

A pálya látványterve (balatonring.hirnezo.hu)

Megjegyzés:
Miért problémás a Sávolyi ügy?

10 évre, évi 2 MdFt, azaz összesen 20 MdFt támogatást ad az állam a MotoGP megrendezésére, miközben a hazai versenysportra és tömegsportra alig jut pénz.

 

2 komment

Címkék: sávoly korrupció mutyi taszár adony sedesa grupo milton mervó józsef kovács bence jános bancaja


2009.08.28. 00:07 Magyarországom

"Támogatás" az Európai Úniótól, avagy völgyhidak tízmilliárdokért és önkormányzati weboldalak tízmilliókért

 

 Az Európai Uniós források felhasználásával az a legynagyobb gond, hogy úgy tekintenek rá, mintha talált pénz lenne.

Pedig adomány nem létezik. Az uniós támogatásokért cserébe eltöröltük a határokat, nincsenek védővámok, illetékékek... Az állam a határok lebontásával jelentős bevételtől esett el. Ténylegesen többet kap Magyarország, mint amennyit befizet, de

ezt a pénzt azért kapjuk, hogy felzárkozzunk, hogy az országunkat fejlesszük; ezt úgy tudjuk a legjobban megvalósítani, hogyha a termelékenységet, a munka hatékonyságát növeljük.

Lássuk be, hogy soha meg nem térülő presztízsszempontokból megvalósuló beruházások ezt nem segítik elő.

Új munkahelyeket kellene ezekből a forráslokból teremteni, új technológiákat bevezetni.
Modern gépeket vásárolni,  új piacot kiépíteni, a kisvállalkozók termelését / termelékenységét növelni.

Néhány példa igazán szúrja a közvélemény szemét:

Kőröshegyi völgyhíd, M6 Autópálya
A természetet is megerőszakolták, jóval olcsóbb technikával, a mostani bekerülési költség töredékéért lehetett volna rézsűt vágni a hegyoldalba.
Az alagút fúrása, völgyhíd építése mindig a legrosszabb megoldás. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy Ausztriában és Németországban, ahol többezer km autópályát építetettek, az Alpokon átvezető szakaszokon szinte alig találni alagutat (de ha lehet, még völgyhidat sem). Az autópályák, bár általában folyóvölgyekben, sűrűn beépített területen mennek át, a német-osztrák építészek berzenkedtek alagút fúrásától, völgyhíd építésétől.
Ennek oka, hogy az alagút (völgyhíd is):
- az egyik  legveszélyesebb közlekedési építmény: itt a balesetek, tűzesetek szinte mindig halálesettel párosulnak
- üzemeletetésük a hagyományos autópályához képest többszbörös; a völgyhídakon folyamatosan meg kell figyelni, h ogy vannak-e repedések, rozsdásodások, a szerkezetet (az útburkolaton kívül is) folyamatosan kezelni kell, karban kell tartani. Az alagútakat folyamatosan szellőztetni kell, kamera és riasztórendszer megfigyeléséhez és üzemeltetéséhez külön személyzet kell
- a hidak-alagútak csökkentik az gépkocsik áramlási sebességét, mivel ezeken a pontokon, mindig csökkenteni kell a sebességet (alagutakban általában 80-ra, völgyhídak esetében 100-ra).

Ugyanazon pénzből 3-4x tögg folyóméter pálya lett volna építhető, amely mindenféle sugallmazás ellenére is gyorsabb közlekedés tett volna lehetővé. Emellett rövidebb útvonalon, gyorsabb építkezéssel.
Az alagútakban emellett folyamatos szellőzést kell biztosítani, így kb. 20 év alatt mégegyszer kifizetjük az alagút árát.

Hiába minden érv, a Strabag megépítheti azt, amit saját hazájában nem...

 

Önkormányzati weboldal tízmilliókért

Sok példát szeretnénk bemutatni, kezdjük is már rögtön az elején Budakeszi weboldalával, amelynek a fejlesztését 70 Millió Ft-ért oldotta meg az Önkormányzat.
Igen, nem írtuk el, 70 Millió Forintról van szó.

Budakeszi arról nevezetes, hogy itt lakik Budapest érdekeit a szavak szintjén a legjobban védő Demszky Gábor. Itt írja szabadidejében (a budakeszi erdőkben) a Budapest környéki falvakba kiköltözőket ostorozó közleményeit, amiben arra búzdított, hogy ne költözzenek ki a drága állampolgárok Budapestről, hiszen az egy Világváros, ahol jó élni.
Egyébként Budakeszi egy csodálatos hely, ahol -Magyarországon először- a MIÉP az MSZP-vel koaliciót kötött. Míg ifj. Hegedűs Lóránt az Erzsébet hídon és a Belvárosi Református templomban harcolt az MSZP-vel, felesége Kovács Enikő, csendesen otthon szövetséget kötött az MSZP-vel. Ennek során alpolgármester lett Budakeszin.

Működött már évek óta, egy jól használható weboldal a www.budakeszi.hu alatt, de valamiért egyszer a testület úgy döntött, hogy a www.budakesziportal.hu alatt egy konkurrens weboldalt indít.

Ahelyett, hogy inkább leaszfaltozott volna 10 utcát, inkább az informatikai teret fejlesztette. Egy gagyi, használhatatlan oldal készült, ahol semmi lényegeset nem lehet megtalálni, sem elintézni.
A hangzatos név, a térinformatika is átverés. A földhivatalban már Torgyán József idején felmérték Magyarország területét, ami ma is bárki részére hozzáférhető a földhivatalokban.
 

 


 

Szólj hozzá!


2009.08.24. 11:19 Magyarországom

Ötletek Magyarország megújítására. Harc a közöny, a sikkasztás, a korrupció ellen

Szeretném, hogyha egy olyan országban élnénk, ahol

- nincsen korrupció
- az állami vezetők hivatali idejüket nem a lopással töltik
- azon tisztségviselők ellen, akik pénzünket lopják, tiltakozási hullám indulna el.

Kérjük, írjátok meg ötleteiteket, mivel lehetne Magyarországot megújítani.

Köszönettel:

A Szerkesztők

2 komment