HTML

Indafotó képek

Archívum, az összes cikk

Friss topikok

2010.02.09. 01:44 Magyarországom

Rendben halad a MotoGP pálya építése Sávolyon

 Ahogyan azt mindenki tudja, a Sávoly MotoGP pálya építése gőzerővel folyik, mivel idén szeptemberben 19-én lesz az első MotoGP futam, és előtte 3 hónap próbaidő szükséges az összes használatbavételi engedéllyel kapcsolatos hivatalos irat megszerzését követően. A beruházó már ki is tűzte a műszaki átadás napját, amelyre hivatalos megnyitó ünnepséget is szerveznek.

A pályát 2010.03.19-én a projektet támogató új politikai tömörülés, a munkásosztályt képviselő Mi Titkunk Választási Szövetség (latinosan: Cosa Nostra) vezetői, Újhelyi István Balatonring projektkoordinátor, dr. Suchmann Tamás kormánybiztos és önkormányzati tanácsadója, dr. Tocsik Márta nyitja meg.

 

Természetesen mindenki hisz az építtetőnek, hiszen a Grupo Milton eddig csak a megígért határidőket nem tartotta be (és nem sikerült az önerőt sem előteremteni, illetve a beharangozott 750 HA terület helyett csak 130 HA területet tudott felvásárolni), de a legtöbb nyilatkozatából, úgy tűnik, hogy semmi nem állhatja útját az idén megrendezésre kerülő MotoGP (>>>) lebonyolításának. A helyszínen készült fotók alapján meggyőződhetünk arrók, hogy a föld tényleg ott van és mindössze már csak a pálya, a bukótér, a kiszolgálóutak és -épületek hiányoznak.

A beruházó szerint a megnyitóra a pálya irányát jelző tábla mindenképpen elkészül.

Bobek József Sávoly polgármestere elmondta: már végig lehet menni a 4232 méteres lekövezett pályán. Üzembe helyezés előtt áll a teljes szennyvízrendszer is.

Most éppen fagyszünet van: az időjárás függvénye, hogy mikor tudnak újra felvonulni a gépek a további területrendezéshez, s mikor indulhat a csapadékvíz elvezetése is.

Tudomásunk szerint a nyáron már próbafutamokat is tartottak, igaz akkor még csak a RÁBA Típusi gépjárművekkel.

 A Dorna a biztonság kedvéért a spanyol Motorland de Aragon Circuit jelölte ki helyettesítő pályának, arra az esetre, ha a Balatonring nem készülne el időre.

Mivel a természetvédelmi terület határán lévő pályán lévő védett vakondok életét a kemény fagyban nem akarják veszélyeztetni, ezért jóságosan hóval borították be a pályát és a teljes építési területet, és előrelátóan (és a zöld szempontokat szem előtt tartva) már december óta csak apró változtatásokat  végeznek a nyomvonalon. Így energia- és költségtakarékosan nem végeznek érdemi munkát. A jó szponzori szerződések miatt Sávolyban az átlagos 25 cm hó helyett 40 cm esett, aminek következtében tavasszal a területet nem szükséges füvesíteni sem. A pályát és az épületeket előszerelt állapotban fogják a területre szállítani, így a márciusban esedékes műszaki átadás biztosan nem fog időben elcsúszni.

 

A finanszírozó MFB szakértőit is sikerült megnyugtatni, hogy csak amiatt nem fizettek eddig a földmunkát elvégző vállalkozóknak, hogy ha azok a szükségesnél nagyobb kárt okoznának a korábban Balaton Felvidéki Nemzeti Park és Nemzeti Ökológiai Hálózathoz tartozó területekben, akkor legyen miből kifizetni a helyreállítást. A fokozott természettudatos magatartás miatt is lassítják az építkezést, és mindenki megnyugtatására a környezetszennyező munkafolyamatokat Spanyolországban végzik. Emiatt sem zavarják munkagépek a helybéliek nyugalmát.

 

A népmesei motívumokban is gazdag épületek és a pályaszakaszok előgyártása a Valenciai Grupo Milton SL végzi. Erről információnk szerint hivatalos sajtóközleményt fog kiadni Csákvár község milliárdos támogatója, a földijeit egyre ritkábban megismerő vadőr, Kovács Bence János, a HUNARO Bt. beltagja. Addig is a Csákvár-sashegyi vadászházban a papírmakett megtekinthető.

 

Reméljük mi közöljük le először azt a friss sajtónyilatkozatot is, amely szerint a közel 2 MdFt értékű, pátyi IPP Kft. önkormányzati tulajdonhányadát igyekszik a társaság egy 2009.09.01-i APEH végrehajtásra hivatkozva jelentős árengedménnyel megszerezni. Ezt az ottani önkormányzat is támogatja, hiszen így jóval egyszerűbbé válik az önkormányzati könyvelés és nem fog több vitát gerjeszteni a céggel kapcsolatosan, soha meg nem tartott elszámolás.

Kovács Bence János a magyarországi befektetéseivel kapcsolatban is jelezni kívánta, hogy Gürtel Közhasznú Társaság néven is támogatni kívánja azon országosan ismert politikusokat, akikre több helyi lakos szerint is hivatkozik. Ezúton is kéri azokat, akik a spanyolországi tanulmányúton nem tudtak részt venni, hogy a Várgesztes-i bérelt házában keressék fel, hogy a spanyol-gyulai étkezési szokásokról, esetleg egy ismeretterjesztő vadászaton részt vehessenek. A MAF Fia HUNARO Bt-n talán sikerül  elegendő pénzt pumpálni azon számlákra, amelyeket válság miatt munkanélkülivé vált és éhező politikusoknak tartanak fennt. A folyamatos torzsalkodások miatt újabb igényeket csak akkor tudnak befogadni, ha a korábbi szerződéses partner, a Ca Morra az Andosins Capital átutalja a 2008 szeptemberben esedékes támogatását, vagy a magyar állam a 35 főnyi munkahelyteremtésre folyósításra kerülő 20 Milliárd Forint 2010-re esedékes részletét folyósítja.

 

A Grupo Milton SL magyarországi képviselőjeként cáfolta azt a hírt, hogy a Sedesanak bármely kapcsolata is lenne a Fadesaval. Bár mindkettő spanyol cég, a Fadesa Magyarországon épített használhatatlan épületeket, míg a Sedesa Romániában mutatta be a precíz és pontos határidőcsúszást. De ugyanígy sokan – a korábbi nyilatkozatok és névhasonlóság miatt – összekeverik a két céget: a Fadesa ellen Budapesten, míg a Sedesa ellen Valenciában folyt ügyészségi vizsgálat. A Fadesa már felszámolásra került, míg a Sedesanak csak egyik lányválalata ellen folyik APEH végrehajtás.

Sokan amiatt is keverik a két céget, mert a Sedesa közösen a Fadesaval és az Astroc (időközben egyesült az AFIRMA-val) nevű céggel a Valenciában bevált spanyol modellt kívánták kormányzati szinten megvalósítani , az ún. Kamu Kormányzati Negyed pályázaton.

Sajnos ennek a projektnek a kidolgozását az ellenzék és a józan ész megakadályozta.

A kedvező 2006-os Astroc/Afirma nyereség, a pozitív hírekben fürdő spanyol ingatlanpiac és nem utolsó sorban a kedvező Kelet-Európai hírek miatt, az Astroc/Afirma árfolyama a 10-szeresére emelkedett 2006-ban., de sajnos ez a börze-lufi is kipukkadt 2007-2008 között, az Astroc/Afirma árfolyama a 4 ezrelékére esett vissza (67,78 €-ról 0,308 €-ra esett), aminek során több tízezren buktak többmilliárd eurót a spanyol tőzsdén.

 A Pátyi Politikusok Önérdekvédő Egyletének tanácskozásán elmondta, hogy tekintettel a helyi lakosság maradiságára, és kicsinyes kritikáira, nem hozza a Zsámbéki medencébe tervezett, természetbeillő Watch Towert, így egy újabb utópisztikus ötletet veszített el Páty.


A spanyol Lliriában 2006-ban meghiúsult golfvárosépítés és közfelháborodást okozó termszetkárosítást a Grupo Milton 2006 Kft-nek semmi köze, hiszen azt a Sedesa anyavállalata, a Sedesa Limitada hajtotta végre, és a bíróság amúgy is leállította az építkezést.

 

Példákat is felhozott, mekkora károkat okoz a magyar kishitűség: Bicskén, vadőri munkássága idején is gyakran látogatott Csákberényben is meghiúsultak az ingatlanspekulációk, és a helyi lakosok miatt csak néhány milliárd forinttal sikerült megkárosítaniuk a golfvárosokat építő, tapasztalt külföldi szakembereknek a mit sem sejtő vevőket és a települések lakóit. Az ottani kaszinót tervező Hungarian Golf Development Kft. vállalná, hogy kedvező fogadtatás esetén Pátyon is megvalósulhasson egy mértékadó épület, aminek az tervezésére esetleg a világhírű Jean Nouvelt kérnék fel. (fotó egy elkészült épületről). Ennek az építménymagassága / átlagos magassága - amennyiben kellően hosszú, egybefüggő házsort építenek mellé -, lehetséges, hogy nem haladja meg a 30 métert.

 

A Hungarian Golf Development Kft. elképzelései között szerepel egy kisebb kaszinó megteremtése is. Nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a golfpálya közönsége igényli e szolgáltatást. (>>>kapcsolódó anyag)

 
 Itt lehet jelentkezni a Csákberényi Golf Resortba >>>

 Már a műholdképeken is felismerhető a holdbéli táj, a félbemaradt építkezés >>>

  

Megállíthatatlan fejlődésnek indultak a spanyol golfpálya beruházások is, pusztán a beruházók környezettudatos építkezésmódja miatt pihentetik évek óta a földeket, és azért hagyják félbe a beruházók a félig kész épületeket, hogy a madarak és a helyi polgárok is hozzá tudjanak szokni a természetkárosítás látványához. Sajnos Amerikából a mérgező hangulatú, ezért csődbe ment golfpályákról kezd átterjedni a vírus Európára is. Az amerikai golfpályák mellé épületek tulajdonosai nem tudják a területet karban tartani, amit kénytelen így a helyi Önkormányzat működtetni.

A kérdésünkre, hogy miért pihentetik a beruházók a Budapest Gate Golfklub területeit is, nem kaptunk egyértelmű választ. Úgy tűnik, hogy az ottani kőgazdag beruházó is bedől, hiszen eddig csak a bemutató épület felépítéséig jutott el, a vevőknek szánt 398 épülettel még adós.

(megj.: Külön szeretnénk megköszönni a Budapest Gate Golfklub által szervezett eddigi finom sajtótájékoztatókat, a Moulin Rougeban és a Corinthia Royal Hotelban, bár kérni szeretnénk, hogy legközelebb ne ráksalátát szolgáljanak fel, mert az megfeküdte a szerkesztőnk gyomrát. Ha alkoholt is felszolgálnak, akkor kérjük a sajtóanyagot inkább azen@magyarorszagom.hu címre küldjék el! Külön írjanak pár  sort, hogy miért nem építkezünk 2007 szeptember 8 óta! Kérjük az igen tisztelt fejlesztőket, hogy a szokásos étkezetetés színvonalát ne csökkentsék a nehéz piaci helyzetre való hivatkozással, továbbá kérjük a Grupo Miltont, hogy legközelebb női táncosokkal is emeljék a sajtótájékoztató színvonalát)

Fotógaléria >>> a még meg nem valósult golfpályáról és 2 munkagépet minden irányból fotóztam, hogy úgy tűnjön, hogy 200 gép dolgozik. A piros ruhás a Jani a másik a Géza.

 A folyamatban lévő ügyészi vizsgálat, a Földhivatal által megsemmisített szabálytalanságokkal kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy vadőrként mindig is álma volt, hogy afrikában vadászhasson, tudomása szerint a Uganda nem írt alá kiadatási egyezményt a magyar kormánnyal.

 Ott kívánják uniós és magyar forrásból felépíteni a következő MotoGP pályát, sőt amennyiben a hálátlan civilek a magyarországi, még meg nem kezdett projektjeit továbbra is támadják, az elkészült pályaelemeket és épületeket inkább Ugandában telepítik. A szállítás repülőn, helikopteren és igéreteken könnyedén megoldható. A nemzetközi Logisztik Uganda Land felügyelő bizottságába minden (le)bukott politikust szeretettel vár.

 A korábbi támogatóira való tekintettel az Ugandai MotoGP-n csak baloldali kanyarok lesznek, továbbá a jelentős értékteremtő és természetvédelmi munkát elismerendő a ugandai diktátor engedélyezte a Szponzori Pártkatonák Demokratikus Pártjának a megalapítását. Ezzel is a demokráciát és a nemzetközi kereskedelmi kapcsolatokat kívánja támogatni.

 A riói Mercó  úr tájékoztatása szerint annyira jól halad a csapatépítés, hogy Budapesten már több politikus is inkább lemond tisztségéről, hogy a spanyol Grupo Milton Holding  helyi focicsapatában, a Hun Wald SC-ben játszhasson. A Hun előtag Magyarországra utal, a Wald pedig a természetvédelemre (németül erdőt jelent).

Bár nem kívánja összes kártyáját kiteríteni, elárulta, hogy előrehaladott tárgyalásokat folytatnak több, a politikai pályájukat ott-Hagyó tanácsadóval, többek között a fiatalokat is támogató XI. kerületi Molnár Gyula polgármesterrel.

 A többszáz milliárdos projektpénzek szétosztására piár csapatot toboroznak, amelynek jelszava "Örömmel olvastam a minap, hogy végre szülőfalum is elindult a fejlődés útján….". A szomszédos települések lakóit is igyekeznek megnyerni. Jelenleg úgy tűnik, hogy a még meg nem indított projektről új reklámfilmet fognak forgatni, amelynek zenei aláfestésére egy hazai együttest kérnek fel, mivel annak dalszövege megegyezik a Grupo Milton fohászával:

 „Álmodtam egy világot magamnak,
Itt állok a kapui előtt,
Adj erőt, hogy be tudjak lépni,
Van hitem a magas falak előtt.”
(a dal már itt hallható>>>)

 A helyi lakosság kártalanítására az Amazonas vidékéről 5000 db 75 m-magas őserdei fákat telepítenek Páty és Telki határában.

Sikerült egy speciális golfpályát is kifejleszteniük, ami a Zsámbéki medencében szokatlan 5 szintes, belvárosias lakóépületek között is elférnek.

 A beszélgetés során bemutatta a télen-nyáron kedvező golfozási lehetőséget biztosító épületet, amely kívülről bálnára emlékeztet. A magasabb részében amerikából kikopott bankvezetők részére építenek otthonokat, de az is lehet, hogy a Hun Wald SC számára, a megnövekedett igény miatt golf-cellákká alakítják.

Ezen épület külön előnye, hogy a szokásos 60-100 HA terület helyett a pálya már 4-5 hektáron is elfér.

 

 A korábban bemutatott prospektusok is ezen épületen alapultak, de a lakosság kérésére a belső, környezetbarát légkondicionálóval és műnapfénnyel is bevilágított belsőről is mutatunk fotót:

  

Amennyiben egyszer Páty lakossága mégis beletőrödik abba, hogy Budapest eléri a falu határát, akkor igazi belvárosi milliőt idéző golfpályát is kifejlesztettek, amely figyelembe veszi a testület által elfogadni kívánt számokat és belvárosi beépítési sűrűséget is.

 

 A díszpolgári címmel is kitüntetett Laboda Gábor országgyűlési képviselő elismerően szólt arról, hogy Pátynak egyedül sikerült a jelenleg módosítás alatt álló Budapesti Agglomerációs Rendezési Tervben (BATrT) elérnie, hogy a többi tudatlan településsel ellentétben Pátyon Belvárosi Övezet valósuljon meg, ezzel hamarosan sikerül a Budapest Hegyvidék (XII. kerület) népsűrűségét túlszárnyalni. Páty azzal is kiemelkedik a többi település közül, hogy a településközpontnál, továbbá a lakott területnél többszörös méretű ipari parkot alakított ki az M1 mentén (lila terület), s vállalkozóbarát módon ezt teljesen ingyen tette a Grupo Miltonnak, sőt még kedvezményes közműcsatlakozási lehetőséget is biztosít. Páty pédamutató módon akkora belterületet alakított ki, mint a 3 szomszédos falu összesen.


 Ezen felül az utak területeit Páty ingyen átadta a baráti vállalkozóknak, sőt az ipari parkok közművesítéséhez kedvező áron kívánja a közműveket biztosítani.

Külön megköszönte, hogy a testület nem terjesztette ki a vígalmi negyed tilalmát sem az M1 menti, sem a Golfváros területére.
Sajnálatát fejezte ki, hogy a lakosság nem tartja megfelelőnek a környezettudatos, 15-30m-es építménymagasságot. Már 2 évszázada is épültek olyan városok, ahol a 2-3 emeletnyi magasság megszokott volt, egy fejlődő és öntudatos építész ezért minimum a 30 métert tartja szem előtt.

 
 

Laboda úr külön is kitért arra az álhírre, hogy a tulajdonában álló budaörsi Agip kutak miatt nem sikerült eddig az MSZP-s többségnek meghoznia a támogató döntést a Pátyi M1 lehajtóról.

 

Elmondta, hogy a rosszindulatú pletykát cáfolandó, újraválasztása esetén májusban biztosan már a lehajtó mellett fog szavazni, sőt amennyiben a pátyiak mégis hozzájárulnak a kaszinó megépítéséhez, úgy ahhoz a - szokásos módon - közpénzből megépítik a kaszinók épületeit.

Ha a lakosság is hozzá járul homogén és tájba simuló épületeket építhet Jean Nouvel.

Ellenkező esetben egy nagy lehetőségről mondanak le.

Az elmúlt napokban a pátyi beruházás kapcsán sikerült szóra bírnunk a high-tech építészet költőjét, Jean Nouvelt is. Elmondta, hogy jó kapcsolatot alakított ki a Sedesaval és a tartományi politikusokkal, amelyet sajnálatos módon az elmúlt évben a korrupciós vizsgálatok miatt pihentetni kell.


Arra a kérdésre, hogy a legfontosabb referenciáit felsoroló saját honlapján található épületek közül miért csak 4 épült meg, elmondta hogy a legfontosabb épületek, például a New Yorki-i Sohoban található, a történelmi városépületekhez illeszkedő új társasház , amelynek méltó másolata készülhetne el Pátyott.  (>>>videó).

A lista a meg nem valósult épületekről itt tölthető le. 30-as listából már 4 épület megvalósult. >>>

Itt is megfigyelhető, hogy az építménymagasságot és az építészeti előírásokat kellő rugalmassággal kezelve bármekkora, a környezetből kiemelkedő épület megépíthető. Csak a kispolgári, csökevényes gondolkodásuak hiszik azt, hogy egy épület akkor jó, ha nem lépi túl a többi épület magasságát. A helyi, maradi szabályok könnyen átléphetők, ha az épület egy részét kisebbre építjük, ekkor a fennmaradó épületrészt nyugadtan építhetjük polgárpukkasztó formában, a többi épületnek akár a kétszeresére. Azért is célszerű csupa üveg épületet építenünk, mert onnan bármelyik irányban, felülemelkedve láthatjuk a csodálatos természetet, és a Zsámbéki medence egyetlen épületegyütteseként mély nyomot hagyunk az őslakosok emlékezetében.

A majdnem elkészült Sávoly MotoGP pályáról készített fotók sajnos nem tudják teljesen élethűen visszaadni a fejlesztők több évtizedes tapasztalatát, és családi hagyományait, ezért a zavaró tényezőket retusáltuk. (2009.02.01)

 Jean Nouvel

hosszú idő óta azon fáradozik, hogy egyre jobban kitágítsa tudományágunk határait.

Teszi ezt azért, hogy néhány alapelvet, amely rendkívül fontos számára, elméleti síkon is meg tudjon fogalmazni. Munkássága, amely alapvetően a társadalomtudomány és a filozófia területén alkotott szavak és fogalmak eredeti jelentésének bölcs megértésére épül, végül is olyan magyarázatokat eredményezett, amelyek választ adhatnak azokra a kérdőjelekre, amelyek alkotásainak értelmezése közben felmerülnek. Nouvel munkássága napról-napra terjed, burjánzik. Minden munkája izgalmakkal telitett és külpontos feszültségtől duzzad.

Ha Nouvel munkásságát átfogóan kívánjuk szemlélni, először is az alapvonal és a távlatpontok definíciójára lesz szükségünk. Ezután perspektívát kell választanunk, de közben tudnunk kell, hogy ez a módszer is csak kevés munkáját teszi számunkra hozzáférhetővé.

[Megjegyzés azoknak, akik nem értik: 
A környezetbe nem illő, a panorámára rátelepedő épületeket tervez.
A pubertás vonzódásból eredő termékenységi / fallikus szimbólumokat formázó épületei örökre tönkreteszik a városképet.]
  

 

[saját megjegyzés:

Nagyon tetszenek az épületek, de azok sivatagba valók, ahol a kicsinyes, többszázéves építészet csökevényes maradványai nem zavarják az épületeire a rálátást.

Építészetének kifejezőereje a nagyvonalú vonalvezetésben és anyaghasználatban gyökeredzik.

Ehhez lehetőleg egy abszolút monarchia, például olajon meggazdagodott sejkség, vagy egy kellően korrupt, gazdaság szükséges, ahol a köz pénzével nem kell elszámolni, így nem okoz gondot, hogy épületei nem funkcionálisak, és az emberek csak az épület felesleges díszítőelemei, vagy hogy az épületeinek a költségvetése minden ésszerű határon túlmutat.]

 

 

 

 

 

1 komment

Címkék: sávoly korrupció motogp fadesa sedesa grupo milton mervó józsef kovacs bence jános jean nouveal rio cafe


A bejegyzés trackback címe:

https://magyarorszagom.blog.hu/api/trackback/id/tr921722730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.03.11. 20:37:01

Hát rég nevettem ilyen jókat mint ezen a cikken :-D Nagyon viccesen írtad meg, csak kár, hogy a téma hervasztó :-)