HTML

Indafotó képek

Archívum, az összes cikk

Friss topikok

2009.12.10. 01:51 Magyarországom

Importáljuk külföldről a mutyit


Sávoly 35 MdFt
Adony 11 MdFt
Taszár 6 MdFt
Páty (folyamatban)
(innen letölthető az összes melléklet >>>)

Mellékelem egy spanyol cégről szóló anyagot, amelynek fedezete mögött 11 MdFt-ot már kifolyósítottak, amelyből kb. 3MdFt elsikkasztásra került (Adony), 15 MdFt-os állami hitelt ad az állam + 10 évre évi 2MdFt-ot ad támogatásként, azaz összesen 35MdFt-ot (Sávoly), a termőföld értékén adnak el egy repteret (Taszár), és kaszinót vagy vígalmi negyedet kívánnak építeni állami támogatással (Páty). 

 

 A legszomorúbb, hogy emellett a pazarlás és korrupció mellett katasztrófális állapotban vannak a korházak, nem jut pénz a gyermekek sportolására, évek óta ígérnek segítséget a szegények uzsorahiteleire (szegények bankja) ….

 Persze, hivatalosan nem is erről szólnak a hírek, ezért részletesem leírom…

Ezeket több weboldalról tallóztam. A legszebb, hogy minden információt az internetről szedtem le, mégsem nyomoznak az ügyben (bocsánat: Adonyi Magtárházak esetében már nyomoznak, de nem találnak semmit).

 Néhány infó Sávolyról, Grupo Miltonról:

 A Grupo Milton (GM) eredetileg Sávolyon kezdett terjeszkedni. Állítólag 600 HA-t vásároltak fel, más információk szerint csak 345HA-t, de ennek átminősítését már elintézte Suchmann Tamás. Már ezzel legalább 20MdFt-tal többet ér a területük.

 A kormány 1179/2009.10.28 hat. szerint  összesen 35 MdFt támogatást adott. Csak 15 MdFt-os kormánygaranciáról szól a hír, de annak nem lesz fedezete (csak az eladhatatlan pálya), amihez még 10 éves működési kötelezettség is járul, azaz annak költésége a korm.hat. szerint további évi 2 MdFt, azaz 10 év alatt 20 MdFt lesz. Azaz ezt az összeget akkor is ki kell fizetni, ha nincs MotoGP futam....

A bal oldalról csak annyit, hogy a Grupo Milton a Szegedi kézilabdásokat csak 50MóFt-tal támogatta. A terület Újhelyi államtitkár úré.

Ő mindig megtalálható a Balatonring MotoGP rendezvényeken, hasonlóan Suchmann úrhoz. Már csak Tocsik Márta hiányzik, de állítólag ő is el szokott jönni napszemüvegben és parókában, csak annyira elhízott, hogy senki nem ismeri fel...

A Grupo Miltonról, Sedesaról, Balatonring MotoGP-ről

Azon üzleti terv szerint soha nem fog megvalósulni sem a Sávolyi MotoGP, sem más, annyira kezdő szinten lett megírva. Ezt mesélik az MFB-t meginterjúvoló újságírók. Persze az újságokban már óvatosabban fogalmaznak.
Nem akarnak a Közgáz (ma Corvinus Egyetem) Gazdasági Igazgatójának a sorsára jutni, aki egyszer összetűzésbe keveredett a GrupoMiltont vezető Mervó József úrral. Csak annyi volt a hibája a gazdasági igazgató úrnak, hogy nem hosszabbította meg a Mervó úr szerződését.

Aznap este hirtelen lecsökkent a benzin lobbanáspontja, és az autója magától leégett.
A Hallgatói Önkormányzat egyik tagja ezt meg merte említeni, ő leesett a lépcsőröl.

A Mervó úr már évek óta üzemelteti a  Rió nevű területeket. Nem túl jó ajánlólevél egy üzletembernek, hogy az éjszakai életben tevékenykedik és emellett a közelében  porig égnek az autók!

Eddig csak jogi okokból nem jelent meg cikk a Sedesaról, mert csak tanura hivatkozva jelentethetnek meg cikket, a El Mondo vagy más lapokra hivatkozva nem. 

Sedesa és további 4 építőipari cég ellen Spanyolországban - Valenciában ügyészségi vizsgálat folyik 2009.02 óta, a "Gürtel" elnevezésű megvesztegetési botrány miatt. A spanyol lapok szerint kb. 1 Mió€ megvesztegetési pénz vándorolt ottani politikusokhoz, hogy azok a Sedesa és más építőipari vállalatok részére 930Mió€ = 249 MdFt megrendeléshez juttassák azokat. Emiatt 20.000 ember tűntetett Valenciában 2009. november 1-én. 

Hát igen pikáns téma. Ennél már csak az az érdekesebb, hogy Várgesztesen a Kovács Bence Jánossal közösen vadászgattak ezek a hírhedt politikusok, akik azóta már a hüvösön csücsülnek Spanyolhonban. 

Úgy tűnik, hogy fájdalmas lenne, hogyha a választások előtt a baloldalnak fájdalmas ilyen botrányba keveredni, mert azok már így is azt gonolják, hogy  benne vannak mindenféle mutyiban, talán ezért nem robbantották ki a botrányt. 

Ha a választás előtt nem lesz leállítva az ügy, akkor viszont ki kell pengetni 35 MdFt-ot a Sávolyi MotoGP pályára, ami elég nagy pénz. Ebből lehetne 2 Dunahidat építeni vagy 15 szállodát a Balaton partjára, csatornázhatnénk 40 balatonparti települést.

 Nem tudom, jelenleg mennyit költenek a Balatonra, de szerintem ennek a felét sem. Pedig a Balatonra évi 2,1Mió turista jön (4,05 vendégéjszakára). Idén programokra a kormány 179 MióFt (nem tudom, csak olvastam az interneten)-ot osztott szét, azaz csak 84Ft-ot vendégenként.

Nem tudom, mivel lehetne a felelőtlenséget indokolni, de 35 MdFt egy luxusberuházásra óriási pénz. Mivel max. 40.000 ember jár el egy ilyen rendezvényre, a létesitmény más rendezvényeivel együtt sem fog 200.000 embernél többett évente megmozgatni, azaz fejenként kb. 20.000 Ft-ba kerül 1 vendég magyarországra csábítása. Azonkívül a motorosok nem a legjobb vendégek: nem maradnak sokáig, nem költenek. És Magyarországnak nincsenek sem jó útjai, sem érdekes szerpentinjei, kanyarjai mint az olasz-svájci-osztrák alpoknak.

Emellett évrők-évre, 1994-óta kb. 50%-kal csökkent a technikai sportok látogatottsága.
Emiatt Ny-Európában 5 hasonló pályát már bezártak, mert még a működtetésre sem elég a pénz.


A fentiek miatt érdemesebb lenne még most a kritizálók oldalára állni és megakadályozni a folyamatot.


Pátyról:
Pátyon egy MSZP-s polgármester és bizonytalan többségű testület működik. Az Önkormányzat határozatot hozott kb. 2 éve, hogy csak Mervó úr cége (az IPP Kft.) foglalkozhat a területen a külterületi földek belterületbe-vonásával, ipari park kialakításával. A területet kb. 20-38MióFt/HA értéken vásárolták, majd átminősítették ipari parkká. Most kb. az 5-10x -t éri, de ebből gyakorlatilag alig kapott 

 

 Az információk

 Pátyról röviden annyit, hogy az Evern Invest Kft. (korábban Mervó úr és Kovács Bence János cége)  tulajdonában van kb. 120 HA terület, amelyet a Mervó-Kovács Bence János páros 16,6MióEuróért vett meg, és ezután a céget 24Mióeuróért adta azonnal tovább, azaz kb. 1.9MdFt-ot nyertek rajta. Adót nem fizettek (hiszen Cipruson realizálódott a nyereség).
 Az Evern Invest tulajdonosa a 
Milton 2006 Sociedad Limitada (Spanyolország) 90%2007.02.07 óta és Evern Invest Ltd. (Ciprus) 10% 2007.02. 07 óta. A Milton 2006 tulajdonosa cégkivonat szerint Kovács Bence János, és Mészáros Alexandra. (KBJ-MA 2003-ban települtek Spanyolországba). A rendelkezésemre álló okiratok szerint KBJ magyar állampolgár, spanyol tartózkodási engedéllyel.
Persze meg lehet nézni az RTL-es reklámfilmet is, ami szerint Kovács Bence János a csodatevő.

A valóság az, hogy 2003-ban több adósság miatt menekült a Móri (vagy Zámolyi) uzsorásmaffia elől. Barátai adtak neki kölcsön.
Ki volt ő addig: hát vadőr, Csákváron...


Hogyan áll össze a Sávoly-Adony Magtárházak-Taszár-Páty mutyi?

 A legtöbb cégben feltűnik a Grupo Milton/Sedesa

A Grupo Miltont az esetek többségében Mervó József (an: Polgár Anna Mária) képviseli. A Grupo Milton spanyol tulajdonosa a Milton 2006 Sociedad Limitata tulajdonosát Kovács Bence János képviseli. A Sedesa / Sávoly Termálcentrum Kft. egyik "anyacége" a Share Capital SL, amelynek alaptőkéje 30 MióEuró=8,1MdFt, veszteséges (2MióEuro=540MióFt volt 2008-ban a vesztesége!, azaz ez ki lett fizetve ügyvédi, egyéb munkákra...forrás: Bancaja Anual report 08_eng- 247-250oldal), tudomásunk szerint szintén 33%-ban a Sedesa tulajdona 33% Bancaja Habitat Bank, 33%-ban a Ballester cégcsoport tulajdona. 

A projektekben mindenhol ezen cégek révén alapították meg a kisebb cégeket. Tudomásunk szerint törzstőke emelés nem történt (a Bancaja Habitat Bank beszámolója szerint).

VIV Holding: a VIV Holdingtól vette a Milton 2006 SL az Iváncsai Ipari parkot. A VIV Holding tulajdonosát a VIV Holding AG / CH-8942 Oberrieden Burgstrasse 28. Fritz Ruch jegyzi, Magyarországon minden esetben Kiesler Tibor / Tibor Kiesler - DE-80796 München Clemens Strasse 113. an: Gregorits Teréz képviseli. 


Mervó József és Gubcsi lajos Levente (an: dr. Jakab Mária Anna) 1995-97 között BALEDRIUM Befektetési Szövetkezetben tulajdonosok voltak (ők is alapították), 1995-2003 végelszámolásig közös tulajdonosok voltak a Protaxum Kft-ben.

Gubcsi Lajos számos VIV Holdingos cégben tulajdonos vagy ügyvezető (VIV Real Estate Kft., VIV FAKTOR Zrt., VIV Docu Kft., VIV SERVER I. Kft. (01-09-923275 és 13-09-125629).

Milton-VIV kapcsolat még az EMHAT Kft.-ben képviselő és a Z-Logistik Kft-ben a VIV Holdinggal együtt tulajdonos Fritz József.

A VIV Holding - Think Invest Kft. kapcsolat meg volt Adonyban is, tőle vette a VIV a területet. Mivel nagy valószínűség szerint a VIV szerepe a tényleges tulajdonosok elrejtése, ezért valószínűsíthető, hogy a tényleges tulajdonos Kiesler Tibor lehet (vagy egy általa képviselt személy)

A csődbe ment és MFB hitelt vissza nem fizető Magtárház Raktár Kft. fő tulajdonosa a svájci VIV Holding AG, az Agriport Befektetési Holding Kft-n keresztül.


A Taszárt megvásárló Ugarde Kft.  fő tulajdonosa a VIV Holding. (Mégegyszer: a VIV cégek fő tulajdonosa szinte mindig a VIV Holding AG / Sváj-Oberrieden, Fritz Ruch). Ez valakit valószínűleg takar, elvileg a Kiesler Tibor urat, aki magyar kötődésű. Gergorits Teréz nevű anyja Pécsett lakik.


A Mervó úrról hónapokig lehetne írni. Elsősorban a botrányai miatt (Közgáz Egyetem, ZöldPardon, Rió, stb.). Mindenki megtalálhatja, ha rákeres a google-n, de írjuk oda a ragadványneveket is: Mervó, Mervók (index.huszerint), Mercó.

 A legszebb találat, amit az interneten találtam, az a szociálisan nagyon érzékeny kormányunk határozata arról, hogy 35MdFt-ot (mai Ft árfolyamon, mert annak az értéke évente 4%-ban nő) folyósít a kedves Mervó Úrnak.  
itt letölthető .pdf-ben >>>

 

Végezetül néhány cikk a sajtóból. Azért csak néhány, mert csak független lapot kívántam idézni.

FIGYELŐ CIKKEK

(úgy látom ők is gyűjtik az anyagot a Grupo Miltonról)

 


Lobbizás a sávolyi hitelért

ZSÚFOLT VIP-PÁHOLY. A Balatonring kormányzati megítélése messze nem egységes. Gyenesei István, a Gyurcsány-kormány sportért is felelős önkormányzati minisztere többször is élesen bírálta a projektet, számon kérve a sorozatos csúszásokat. Nem így Suchmann Tamás (megj: a verebek azt csiripelik, hogy 100 MióFt üti S.T. kezét, ha megkapja a GM az állíami támogatást, amelyból 10MióFt "előleg" S.T-nek már ki is lett fizetve), a Balatoni Fejlesztési Tanács elnöke, egykori privatizációs miniszter. Ő teljes mellszélességgel vállalta az ügyben a lobbista szerepét, és óriási erőfeszítéseket tesz azért, hogy megépülhessen a sávolyi pálya. Ennek ellenére kérdéses, sikerül-e még ebben a politikai ciklusban döntésre jutni a finanszírozásról. Ám amennyiben a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) biztosítaná is a várt hitelt, az építkezés mindenképpen átcsúszik a választások utánra. Különösen, hogy a többször beígért hitelszerződés csak nem akar megszületni (Behúzott kézifékkel – Figyelő, 2009/23. szám).(megj.: a szerződést lehet, hogy a héten aláírják, azóta kormányhatározat és gazd. min. utasítás is született belőle, lásd melléklet)

Eredetileg ez év szeptemberére kellett volna felépülnie a pályának, ám az MFB-hez nem eléggé alapos – magyarán finanszírozhatatlan – üzleti terv érkezett az év elején, hiszen piaci alapon a versenypálya önállóan nem lesz életképes. Ezért az üzleti tervet tavasszal az ügyletben ugyancsak érdekelt spanyol Sedesa és a Grupo Milton átírta, s nem csupán a pályát, de a korábban is napirenden lévő komplex vidékfejlesztési programot (termálfürdő, hotelek, golfcentrum, logisztikai központ) is belevette a projektbe. Ennek teljes beruházási értéke így 200 millió euróra nőtt. Csakhogy a recessziós környezetben a kereskedelmi bankok itthon leállították a beruházások négyötödének finanszírozását, különösen a kockázatosabb, zöldmezős projektekét. A Sedesa otthoni helyzete sem rózsás, bár jobban áll, mint több ingatlanos szektortársa, ezért is merte vállalni, hogy a pályaépítéshez szükséges 50 százalékos önerőt biztosítja. A jelenlegi hiteltárgyalások azonban nem a teljes projekt 200 milliós összegének feléről, hanem csak a 80–85 millió euróba kerülő pálya építéséhez szükséges, piaci alapú MFB-hitelről szólnak. Ennek összege így várhatóan 40–45 millió euró, azaz 11–12 milliárd forint lehet. (megj.: a pálya tényleges építési költsége az MFB-s források szerint csak kb. 12 MdFt. lehet. A hitelkérelemben azonban 15MdFt építési költség szerepel. Azaz az állam a teljes építési költséget megfinanszírozza, a GM pedig további 3 MdFt hitelt kap, külön érdekesség, hogy az állam a hitelen kívül az üzemeltetésbe is beszáll, támogatással. Azaz a MotoGP jogait üzemeltető társaság - amely mellesleg a Balatonring Zrt-ben is tuljadonos, és a Sedesa üzleti partnere és a spanyol tulajdonosok jó barátja, további 20 évre biztos bevételhez jut.)

FÖLDMUNKÁSOK. Az MFB-től kapott információink szerint ugyanakkor a hitelszerződés jóváhagyása még korántsem lefutott ügy. Az üzleti terv átvilágítását a napokban fejezte be a pénzintézet által erre felkért KPMG. A tanácsadó cég, feltételekkel ugyan, de végül is finanszírozhatónak ítéli a beruházást. „A bank most, a KPMG értékelését követően kérdések tucatjait intézi majd a beruházókhoz, s ha ezekre kedvező válaszok érkeznek, továbbá felmutatják a saját erőt, illetve az állami tulajdonos egyértelmű politikai döntése is megszületik, akkor legkorábban az év vége felé lehet megállapodni, valamint pénzt utalni a projektre” – mondta egy a neve elhallgatását kérő fejlesztési banki forrásunk.

Azon túl, hogy a választásokhoz közeledve a politikai akaratot sem lehet bizonyosra venni, a pénz esetleges év végi megérkezése esetén sem lesz sima futam az építkezés. Úgy tudjuk, a beruházók a napokban Spanyolországban tárgyalnak, hogy megoldást találjanak a felmerülő problémákra. Jelenleg ugyanis 15–20 munkagép már végzi a földmunkákat Sávolyon. Az idő szorítása miatt a Grupo Milton júniusban úgy döntött: hitel nélkül, önerőből elkezdi a tereprendezést, és a 4,2 kilométer hosszú pálya nyomvonalának kiépítését. Csakhogy a pár tízmillió forintos földmunkák után végre a nagy pénzekbe kerülő, konkrét építési, betonozási fázist is meg kellene kezdeni, hiszen a másodszor módosított, 2010. szeptemberi Moto GP-versenyidőpontot nem lenne ildomos újra kitolni, mondjuk 2011 őszére. Télen viszont akkor is csak vontatottan lehet majd haladni a munkákkal, ha végre megoldódik a finanszírozás.

 

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Erős János (MFB) válasza Sávolyról
 A sávolyi motoros gyorsasági pálya, a Balatonring finanszírozása hogy áll? Megköthető még az idén a hitelszerződés?

– Eredetileg egy 200 millió euró körüli, hatalmas projektről volt szó, logisztikai központtal, szállodával, termálfürdővel. Ez túl nagy „falatnak” bizonyult, különösen válság idején. Azóta letisztáztunk egy kisebb méretű, 80 millió eurós projektet, amelynek a felét finanszírozná MFB-hitel. Ez az összeg csak a motorverseny pályát tartalmazza, javuló feltételekkel, például nem öt, hanem tíz évre kaphatja meg a pálya a futam rendezési jogát. Ezzel sokkal rentábilisabbá vált az eredeti üzleti tervhez képest. Úgy gondolom, hogy a bank még az év vége előtt dönthet erről.


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
(ENNEK AZ ELEJE ÉRDEKES)

Csúsznak a gigaprojektek
A tervbe vett ingatlanfejlesztési óriásprojektek többsége a következő két évben nem indul el, s a már megkezdettek is csúszhatnak - írja a Figyelő legújabb száma.
Halaska Gábor, Lukácsházi Gergely - 2009. április 12. 18:15
Nagy fába vágta a fejszéjét a Sedesa és a Grupo Milton: 95 millió eurós beruházással építtetnék meg a sávolyi Balatonring névre keresztelt motorverseny pályát. Bár a magyar futam eredetileg szeptemberi időponttal szerepelt a 2009-es versenynaptárban, a befejezés finanszírozás híján már az év elején esélytelennek látszott. A projekt csúszását márciusban hivatalosan is bejelentették, mégis, az illetékesek minapi tájékoztatójukon feltűnően kerülték a pálya építése és Talmácsi szponzorainak megtalálása körüli nehézségek témáját. Hasonlóan ahhoz, ahogyan a tervezési szakaszban lévő, több tucat óriásberuházó kerüli most a nyilvánosságot, illetve a háttérben húzódó pénzügyi problémák kiteregetését.

Kipukkadnak a lufik

Az előkészítési és finanszírozási problémákkal terhelt sávolyi Balatonringnek jóval több esélye van most a gyors megvalósulásra, mint számos, az elmúlt két-három évben bejelentetett, és előkészítési szakaszban lévő, magánfinanszírozású óriásprojektnek. Ezek jó részénél ugyanis több-kevesebb „lufifújás” érzékelhető évek óta.

Magyarán, egy jobb helyen lévő nagy földterület megvásárlása után a tulajdonos-befektető „média-támadásba” lendül. Látványtervek készülnek, konkrét beruházási összegek, időpontok hangzanak el, majd a tulajdonosok belefognak az engedélyeztetésbe, aztán közműépítési, tereprendezési munkákat indítanak – mindezt a projektmenedzsment hangzatos címszavával. Pár tízmillió forintból így az eredeti sokszorosára lehet növelni a megszerzett földterület értékét.

Vége az aranykornak

Ezzel a spekulatív modellel addig nem is volt baj, amíg tőkeerős külföldi partnereket „minden bokorban” lehetett találni, illetve a bankok akár a beruházás 90 százalékát is hajlandóak voltak finanszírozni. Az aranykornak azonban vége. „Legalább két évig az óriásprojektek többsége nem fog elkezdődni, hiszen nem csak a finanszírozás tűnt el, illetve drágult és nehezült meg rettenetesen, hanem a kereslet is roppant bizonytalanná vált. Így van ez mind a logisztika, mind a bevásárlóközpontok, mind pedig az irodák vagy a lakások terén” – fest pesszimista képet Illy Péter, az AL Holding egykori vezetője, aki ma szakértőként ingatlanprojektek menedzselésével foglalkozik.

A pálya látványterve (balatonring.hirnezo.hu)

Megjegyzés:
Miért problémás a Sávolyi ügy?

10 évre, évi 2 MdFt, azaz összesen 20 MdFt támogatást ad az állam a MotoGP megrendezésére, miközben a hazai versenysportra és tömegsportra alig jut pénz.

 

2 komment

Címkék: sávoly korrupció mutyi taszár adony sedesa grupo milton mervó józsef kovács bence jános bancaja


A bejegyzés trackback címe:

https://magyarorszagom.blog.hu/api/trackback/id/tr201587415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olcsóJános 2010.01.07. 23:09:56

A sávolyi botrány miatt miért csak a Gyenesei kérdez? A Videoton foci (és a Puskás akadémia ?) miért fogad el bűnből származó pénzt?

A francba! Marad a Jobbik vagy Thürmer? (Azok is meddig?)

Vegye már észre Mindenki hogy ezek nem befektetők hanem valami egészen mások!!! Mi a teendő? Adjatok ötletet törvényes de drasztikus megoldásra!

Elmex 2010.02.22. 11:50:36

Remélem ennek a trágyakupacnak az lesz az eredménye, hogy az MDF a Jobbik és Thürmer nyernek!.
Kiben bizhatunk még uraim???
Lehet persze , ezt érdemeljük.......